به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان درمراسم بهره برداری از این طرح گفت: این طرح با هزینه بیش از 147 میلیارد ریال و با هدف افزایش ظرفیت آب تولیدی و تامین پایدار آب شهرهای بندرلنگه و بندرکنگ از طریق آب شیرین کن ها و ارتقای بهداشت و افزایش رضایت عمومی مردم اجرا شده است.
امین قصمی افزود: این طرح شامل یک باب مخزن به حجم 10 هزار مترمکعب، خط انتقال آب به طول 6 کیلومتر و یک باب ایستگاه پمپاژ است.
وی بیان داشت: با بهره برداری از این طرح، آب شیرین کن 16هزار متر مکعبی بندرلنگه با ظرفیت کامل وارد مدار تولید شد و 18 هزار مشترک این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شدند.
مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان اظهار داشت: آب شهرستان بندرلنگه هم اکنون از طریق 2 سایت آب شیرین کن با ظرفیت های 7 هزار و 500 و 16 هزار مترمکعب در شبانه روز تامین می شود.
وی بیان داشت: نیاز آبی بندرلنگه 23 هزار متر مکعب در شبانه روز است، در حالی تولید آن 17 هزار و 500 مترمکعب آب است و با بهره برداری از این طرح مشکل آبی این شهرستان نیز به طور کامل رفع می شود.
قصمی ادامه داد: در حال حاضر حجم آب تولیدی آب شیرین کن های هرمزگان 23 میلیون متر مکعب در شبانه روز است که 8 میلیون مترمکعب آن در شهرستان بندرلنگه تولید می شود.
وی در پایان با اشاره به ظرفیت های موجود در هرمزگان و ارائه بسته پیشنهادی وزارت نیرو در خصوص مدیریت تنش آبی در این استان، از رییس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت از این بسته در جلسه سران سه قوه شد.
همچنین رییس مجلس شورای اسلامی از سایت آب شیرین کن 16 هزار مترمکعبی شریف ناد بندرلنگه نیز بازدید کرد.
علی لاریجانی شامگاه سه شنبه 27 آذرماه به منظور یک سفر 3 روزه به استان هرمزگان از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد این استان شد.
علی لاریجانی در نخستین روز سفر خود به هرمزگان به منظور شرکت در نشست شورای اداری شهرستان جاسک و بازدید از سواحل مکران، بندرعباس را به مقصد جاسک ترک کرد و پس از اتمام برنامه هایش در شهرستان جاسک در شرق، به بندرخمیر در غرب استان هرمزگان سفر کرد.
آغاز ساخت مرحله دوم بندرچند منظوره بندرخمیر، مرحله دوم گاز رسانی شهری و ساخت بلوار ساحلی بندرخمیر از جمله برنامه های سفر روز دوم رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان بود.
طبق برنامه اعلام شده رییس مجلس شورای اسلامی پس از پایان برنامه ها در بندرخمیر به بندرلنگه سفر کرد و طرح تامین آب بندرلنگه و کنگ را افتتاح کرد.
لاریجانی همچنین در ادامه سفر به بندرلنگه چند طرح دیگر را نیز افتتاح خواهد کرد و نشستی با علما و نخبگان در این شهرستان خواهد داشت.
آخرین برنامه وی شرکت در نشست شورای اداری استان هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور فعالان اقتصادی است.
شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق، بندرخمیر در 70 کیلومتری و بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
2094/7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.