به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب هرمزگان اظهار داشت: براساس اعلام شرکت آب منطقه ای استان، هرمزگان در50 سال اخیر، جزو کم بارش ترین استان ها بوده و بارندگی های اخیر نیز تاثیر بسزایی در تامین آب مورد نیاز شهرهای بندرعباس و بندرخمیر نداشته است.
وی ادامه داد: باید تدبیر مناسبی جهت تامین آب شهرهای بندرعباس و بندرخمیر اندیشیده شود و در این راستا نیاز است که تمرکز بیشتری بر روی ظرفیت هایی همچون تکمیل آب شیرین کن ها صورت گیرد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: آب شیرین کن سه هزار متر مکعبی بندر خمیر از جمله ظرفیت هایی است که باید به دنبال تکمیل و بهره برداری از آن باشیم.
همتی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و صرفه جویی در مصرف آب، توانستیم تابستان و پاییز سال جاری را با وجود کمبود منابع آب، بدون تنش آبی پشت سر بگذاریم.
استاندارهرمزگان در این نشست از مردم استان خواست تا با توجه به شرایط آبی استان، مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را به منظور پیشگیری از هر گونه تنش آبی در اولویت قرار دهند.
به گزارش ایرنا، 18سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
برای رفع مشکل کم آبی بندرعباس مرکز استان هرمزگان طرح های مختلفی تعیین شده که از جمله مهم ترین آنها طرح احداث آب شیرین کن 100هزار متر مکعبی این شهر است که تیرماه سال 91 کلنگ احداث آن به زمین خورد.
مرحله نخست این آب شیرین کن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز هفته گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری وارد مدار تولید شد.
آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس در نزدیکی صنایع بزرگ در غرب بندرعباس در دست ساخت است.
در حال حاضر آب شرب بیش از 122 هزار نفر از مردم هرمزگان در بنادر و جزیره های هرمزگان از آب شیرین کن ها تامین می شود.
هم اکنون 17 سایت آب شیرین کن با سرمایه گذاری 11هزار میلیارد ریال بخش خصوصی و حجم آب تولیدی 62 مترمکعب در شبانه روز در هرمزگان اجرا شده که در کشور بی نظیر است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.