به گزارش ایرنا، تقی تقی پور عصر دوشنبه در نخستین نشست تخصصی کشوری میز توسعه صادرات قیر افزود: شعار ما در استاندارد این است که مشاور امین صادر کنندگان، وارد کنندگان و تولید کنندگان هستیم، یعنی خطرها و پیچ های خطری که در پیش روی آنها وجود دارد را رصد کرده و اعلام می کنیم.
وی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد در زمینه استاندارد سازی و یا تشکیل کارگروه های تعیین ماهیت است که وقفه ای به علت تغییر اعضای کارگروه در آن اتفاق افتاده است.
مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان استاندارد اظهارداشت: کارگروه تعیین ماهین و استاندارد سازی متشکل از سازمان استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پالاشگاه و پخش فرآورده های نفتی است که اعضای آن به خاطر مشکل عملکردی بلکه برای شفاف سازی و صیانت بیشتر به صورت فصلی و یا سالی تغییر می کنند.
تقی پور اضافه کرد: در 12 ماهه سال گذشته حدود هفت هزار پرونده نفتی در کارگروه تعیین ماهیت مورد بررسی قرار گرفت اما امسال تا پایان آبان ماه به هشت هزار مورد رسید که نشان می دهد اکنون این کارگروه در تمام روز هفته فعالیت را به صورت منظم انجام می دهد.
وی گفت: مشکل این است که حجم ورودی پرونده ها به این کارگروه (تعیین ماهیت) زیاد است.
این مسوول در سازمان ملی استاندارد ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که برخی از شرکت ها کدهایی را برای تولیدات خود گرفته اند اما در مرحله صادرات انحرافاتی در نوع کالایی که صادر می شود، وجود دارد.
تقی پور از شرکت های تولید کننده، وارد کننده و صادر کننده خواست کالاهایی که برای آن کد استاندارد می گیرند را با همان ماهیت اظهار شود و تفاوت نداشته باشد.
وی تصریح کرد: ما هر 2 سامانه استاندارد سازی و تعیین ماهیت را به صورت الکترونیکی آماده بهره برداری داریم و در نشست هایی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم آن را به صورت نمایشی ارایه داده ایم و منتظر اعلام نظر ستاد مبارزه با قاجاق کالا و ارز هستیم که این سامانه فعال و راه اندازی شود و از فعالیت های دستی و کاغذی جلوگیری شود.
وی یاد آورشد: همه می دانیم که به ازای چرخش یک صنعت و یک تولید، افرادی مشغول به کار هستند و ما هم از بدنه این جامعه هستیم اما نکته ای که مدنظر ماست این است که شفافیت بیشتری داشته باشیم تا انحرافات کمتر باشد.
تقی پور اضافه کرد: همه سرمایه تولید کننده و صادر کننده برای کشور است و همه باید برای اعتلای نام ایران تلاش کنیم.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.