الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طراحی مرحله نخست این طرح که مسیر دسترسی دریایی را تسهیل می کند، یک سازه سنگی به طول 616 متر مربع اجرا شده است.
وی ادامه داد: مرحله دوم و تکمیلی این طرح چند منظوره شامل اجرای سازه تی شکل از جمله پل دسترسی عمود برساحل از انتهای مسیر سنگی تا محل اسکله ها به طور 128 متر و عرض 30متر به صورت شمع فلزی و عرضه بتنی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: مرحله دوم این طرح همچنین شامل اجرای لایه های روسازی، احداث پل دسترسی سازه تا محل اسکله، احداث دیوار بتنی بندر و پسکرانه ای به طول یکهزار و 580متر مربع و همچنین احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی است.
به گفته عفیفی پور، مرحله دوم بندرچند منظوره بندر خمیر قرار است با اعتبار 360 میلیارد ریال در 18 ماه ساخته شود که با تکمیل این طرح زمینه اشتغال 30نفر نیز فراهم می شود.
کار مطالعاتی بندرچندمنظوره بندر خمیر از آبان ماه سال ۸۷ با اعتباری افزون2 میلیارد ریال آغاز شد و با توجه به مطالعات انجام شده و بررسی ظرفیت های موجود در منطقه اعم از معادن، جذب کالا و ظرفیت های صید، بندر چند منظوره ای که در سه زمینه صنایع معدنی ، تجاری و صیادی فعالیت نماید، طراحی شده بود.
مرحله دوم این طرح، تکمیل بخش های دریایی است که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می شود.
شهرستان بندرخمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و به لحاظ تجاری و صیادی از اهمیت ویژه برخوردار است.
به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به هرمزگان سفر می کند.
علی لاریجانی قرار است از شهرستان های جاسک، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرخمیر و بندرعباس بازدید کند.
همچنین با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ها تعدادی از طرح ها افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از پروژه ها نیز آغاز خواهد شد.
هرمزگان هفته گذشته میزبان معاون اول رییس جمهوری و جمعی از وزیران و مسوولان ارشد کشوری نیز بود که در این سفر دو روزه تعداد قابل توجهی طرح در بخش آب و انرژی به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی چندین طرح مهم در بخش های صنعت و کشاورزی نیز آغاز شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.