به گزارش ایرنا، فرزاد افشاری نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارت های صادر شده هوشمند ملی با هدف تشویق و ترغیب افراد و سرعت بخشی در فرآیند دریافت، به اداره ثبت احوال بندرعباس منتقل و هزینه تحویل و فعال سازی آن را به صفر رسانده ایم.
وی بیان داشت: حدود 20هزار کارت صادر شده در ثبت احوال هرمزگان بلاتکلیف است که در صورت طولانی شدن رویه دریافت امحا شده و افراد باید مجدد هزینه، زمان و فرآیند آن را دوباره طی کنند.
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اظهارداشت: در ماه های گذشته فراخوان های متعددی به صورت گروهی و فردی برای دریافت کارت های صادر شده بلاتکلیف و آماده تحویل در استان و بویژه شهر بندرعباس صادر شد که هنوز هم تعداد قابل توجهی از مردم برای دریافت کارت های خود مراجعه نکرده اند.
افشاری نژاد گفت: اجرای طرح کارت هوشمند ملی از بزرگترین طرح های زیرساختی در بدنه اداری کشور است که این روند در استان هرمزگان با پیشرفت بالای 85 درصد در حال اجراست و در زمینه صدور کارت، رتبه نخست کشوری را دارد.
وی اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال بتوانیم به عنوان یکی از استان های پیشرو، موفق به اجرای کامل این طرح (کارت هوشمند ملی) باشیم.
این مسوول یادآورشد: 292 ایستگاه و 35 دفتر پیشخوان ثبت احوال در هرمزگان در کنار اداره های ثبت احوال شهرستانی برای ثبت نام کارت هوشمند ملی فعال است که این ظرفیت به خوبی جوابگوی نیازهای واجدان شرایط می باشد.
جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هرمزگان یک میلیون و 274 هزار نفر است که تاکنون برای یک میلیون و 100 هزار نفر کارت صادر شده و یک میلیون نفر نیز کارت خود را تحویل گرفته اند.
170 هزار نفر از واجدان شرایط هرمزگان نیز هنوز هیچ اقدامی برای صدور کارت هوشمند ملی نکرده اند.
درخواست و صدور کارت هوشمند ملی از سال 91 در این استان آغاز شده و از امسال طرح عملیاتی آن آغاز می شود
به مناسبت سوم دی‌‌ ماه 1297 که برابر با ثبت نخستین سند ثبت احوال به نام فاطمه ایرانی است، به نام روز ملی ثبت احوال نام گذاری شده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.