مهندس ایمان پژمایه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 85 درصد از هزینه اجرای آبیاری نوین توسط دولت و به صورت بلاعوض و 15درصد باقی مانده نیز توسط بهره بردار ( با دریافت تسهیلات ارزان قیمت ) تامین و پرداخت می شود.
وی، وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان را 156هزار هکتار اعلام کرد و افزود: تاکنون 68 درصد ازاین سطوح به آبیاری نوین مجهز شده و باقی مانده آن در چهار سال آینده انجام می شود.
این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یاد آور شد: سال گذشته هفت هزار و 400 هکتار ازباغ ها و مزارع این استان به آبیاری نوین مجهز شد و امسال نیز 12هزارهکتار در دست اقدام است که تاکنون حدود 50 درصد آن عملی شده است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر کار جهادی در این مدیریت اظهار داشت: چهار هزار هکتار نیز طرح مطالعه شده و آماده عقد قرار داد با بانکهای عامل و شرکت های مجری آبیاری نوین است .
پژمایه، ازهرمزگان به عنوان یکی از استان های پیشرو (سه استان برتر کشور) در اجرای طرح های آبیاری نوین در سطح کشور نام برد و گفت: به منظور مقابله با خشکسالی و حمایت از بهره برداران، در صورت تامین اعتبار این آمادگی وجود دارد که طرح های بیشتری تهیه و به مورد اجرا گذاشته شود.
6149/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.