به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید احمدی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خادمان موکب های هرمزگان در اربعین افزود: اتفاقاتی که رخ داد نه تنها در روابط مردم 2 کشور بی تاثیر بود، بلکه با شکل گیری شعار مناسب «الحسین یجمعنا» باعث نزدیکی بیشتر و بالاتر رفتن مودت و دوستی زائران و میزبانان شد.
وی ادامه داد: دشمن در صدد است با استفاده از گسل های تاریخی و بهانه های مختلف از جمله پان ایرانیسم، پان عربیسم و پان ترکیسم، ذهنیت های تفرقه آمیز ایجاد کند.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در ستاد اربعین کشور اظهار داشت: عربستان، فلسطین اشغالی و انگلیس گروه هایی را در این اجتماع وارد کرده بودند تا با ایجاد نزاع های ساختگی، تفرقه های فرقه ای و مذهبی را دامن بزنند.
وی تصریح کرد: دشمنان در بحث انحراف این تجمع بزرگ فعال هستند و قصد دارند این حرکت را از روح عاشورایی آن خالی کنند.
احمدی افزود: بحث انحرافات جدی است و از این رو باید در نو آوری ها به شدت دقت نظر داشت تا در راستای فرهنگ عاشورایی باشد.

** روزانه چهار میلیون و 500 هزار وعده غذا توزیع شد
رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور گفت: برگزار کنندگان اصلی مراسم اربعین مردم هستند و ستاد اربعین کشور تنها جهت رفع مشکلات، برنامه ریزی می کند.
وی با اشاره به توزیع روزانه چهار میلیون و 500 هزار وعده غذایی در طول 15 روز، افزود: دولت در خوراک زائران و برگزاری مراسم دخالتی ندارد و فقط زیرساخت ها را فراهم می کند.
احمدی ادامه داد: مشکلاتی که امسال در حوزه کاپوتاژ و ارز رخ داد نیز هیچ کدام توسط ستاد پیش بینی نشده بود و طرح های ابتکاری بود که اجرای آن با مشکلاتی همراه شده بود.
مراسم تجلیل از خادمان موکب های هرمزگان در اربعین سال جاری روز پنجشنبه در تالار آیینه قشم با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری و رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاون استاندار، فرماندار قشم و جمعی از خادمان موکب ها برگزار شد.
اربعین امسال، 800 خادم از استان هرمزگان در قالب 23 موکب از زائران حسینی پذیرایی کردند که 10 موکب در داخل کشور و 13 موکب در شهرهای مختلف عراق مستقر بودند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.