به گزارش ایرنا حسین دهباشی روز شنبه به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: این انتظار که رفتارهای سیاسی در دانشگاه ها همراه با دور اندیشی باشد و پخته شود محقق نشده است.
وی ادامه داد: نهایت عمر جریان دانشجویی در دانشگاه چهار سال است و پس از آن دانشجویان دانش آموخته می شوند و آن گونه که باید فرصت انتقال تجربه به دانشجوهای بعدی ایجاد نمی شود.
مستند ساز و فعال رسانه ای خاطر نشان کرد: اگر جنبش دانشجویی بار فعالیت های عقلانی را بر دوش نگیرد، جای دیگری هم آن را بر عهده نخواهد گرفت.
دهباشی تصریح کرد: اگر امروز در دانشگاه ها از مراسم 16 آذر استقبال کمتری می شود باید آن را به حساب هوشمندی دانشجویان گذاشت که نمی خواهند به جریان های سیاسی اجازه سوء استفاده بدهند.
این فعال رسانه ای یاد آور شد: امروز بیش از هر موقع دیگری به انجام فعالیت های علمی اجتماعی و اقتصادی نیاز داریم لذا
باید اندیشید که آیا تنها حق خواهی و نیت های پاک برای انجام هر حرکت سیاسی کافی است و دانشگاه باید به زیر ساخت های اتفاق هایی که در سال های اخیر و گذشته رخ داده توجه کند.
دهباشی اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان به خاطر فعالیت های خود مشروط و ستاره دار شده و نتوانستند به وظیفه اصلی شان، یعنی درس خواندن بپردازند، عده ای هم به خاطر نمره های پایین موفق به کسب شغل مناسب نشده اند.
به گفته وی ناکامی نهضت ملی نفت ایران در سال 32 که حاصل بی تجربگی سران بود منجر به سرخوردگی مردم شد ولی دانشگاه آخرین جایی بود که از آن کناره گرفت.
وی خاطر نشان کرد: سران نهضت ملی نفت با وجود برخورد خشن حکومت پس از مرداد سال 32 به اشتباه تصور می کردند می توان در چارچوب قانون صحبت کرده و خواسته های خود را پیش ببرند.
مستند ساز و فعال رسانه ای اظهار داشت: این نیز خواسته ساواک بود تا بتواند با تبلیغات برخورد شدیدتری با معترضان داشته باشد و برای همین منظور هم اقدام به فروش اسلحه می کرد.
حسین دهباشی تاریخ ‌پژوه و مستند ساز ایرانی و دبیر سایت تاریخ آنلاین است، او بیشتر به خاطر ساخت مستندهای تبلیغاتی دکتر حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز مستند به روایت دربار شناخته شده ‌است.
دهباشی تاکنون مسوولیت‌های مختلفی به عهده داشته ‌است که از جمله آن‌ها مدیریت پروژه تاریخ شفاهی ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بود.
وی اکنون معاون ارتباطات، بین‌الملل و مشارکت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص، عضو خانه سینما و انجمن مستندسازان سینمای ایران و مؤسس و مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و هنری نقش جهان هنر است.
وی از سال 1394 پروژه تاریخ شفاهی جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده ‌است.
3219/2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.