به گزارش روز جمعه ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی ذالقدردر جمع دانشجویان میناب افزود: در دانشگاه ها باید شرایطی بوجود آید تا دانشجویان بدون نگرانی، نظر خود را در باره عملکرد مدیران بیان کنند.
وی ادامه داد: دانشجو با تحصیل علم و دانش همراه با حفظ ارزشهای دینی و اسلامی خود می تواند آینده کشور را به بهترین شیوه ممکن رقم بزند.
وی دانشجویان را به دینداری سفارش کرد و افزود: صرف علم و دانش کافی نیست، بلکه در کنار تحصیل علم و دانش معنویت نیز باید همراه آن باشد.
وی به توطئه دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران از طریق جنگ نرم وارد شده اند و در این راستا قشر پویا و فعال جامعه یعنی دانشجو را مورد هدف قرار داده اند.
معاون استاندار و فرماندا ر ویژه میناب با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجوی آگاه و بیدار ایرانی هیچگاه از سیاست های ضد دینی غربی ها پیروی نمی کند و اگر از سیاست های غربی ها هم پیروی کند، ازعلم و دانش آنها الگو برداری می کند.
محمد احمدی افزود: دانشگاه باید فضای معنوی به تربیتی و جایگاه رشد فکری و عقلانی در کنار آموزش علوم مختلف باشد ودر همین راستا دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به دانشگاها و دانشجویان در جامعه دارد .
16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده که پیشینه آن سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت ‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران است.
این دانشجویان به دلیل اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس در تاریخ 16 آذر 1332 توسط ماموران شاه در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
7194/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.