به گزارش ایرنا، فریدون همتی جمعه با صدور پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن روز 16 آذرماه ، روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان از ارکان تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و امروز نیز نقش بسیار مهمی در جامعه برعهده دارند.
وی در این پیام آورده است: با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دور تازه ای از فعالیت های دانشجویان شکل گرفت و در چهار دهه اخیر شاهد پیشگامی و نقش آفرینی بسیار گسترده قشر دانشجو در راه آبادانی، توسعه و پیشرفت این سرزمین بوده ایم.
در بخش دیگری از پیام همتی آمده است: ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته رشد قابل توجه کمی و کیفی در عرصه علمی و دانشگاهی را تجربه کرده و امروز کشورمان از کشورهای برتر دنیا در زمینه تولید علم محسوب می شود که بخش عمده ای از این موفقیت ها مرهون تلاش علمی دانشجویان نخبه و توانمند ایران است.
استاندار هرمزگان در این پیام تاکید کرده است: با توجه به نقش مهم دانشجویان در آینده جامعه، باید نسبت به دغدغه های این قشر توجه بسیاری داشته باشیم و تحقق مطالبه های آنان را در اولویت قرار دهیم.
همتی در این پیام آورده است: بدون شک هرچه قدر بتوانیم شرایط مناسبی را جهت تحصیل و فعالیت دانشجویان فراهم کنیم، به ساختن آینده ای درخشان برای جامعه خود کمک کرده ایم و این امر بیانگر جایگاه بسیار با اهمیت قشر دانشجو در جهت رشد و تعالی جامعه است.
در پایان پیام استاندار هرمزگان آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو را به تمامی دانشجویان ایران اسلامی به ویژه دانشجویان استان هرمزگان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم دانشجویان عزیز کشورمان در عرصه های مختلف موفق و موید باشند.
در 16 آذر ماه 1332 نیروهای ارتش رژیم شاه به دانشجویان دانشگاه تهران که به دلیل سفر ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا به ایران تظاهرات اعتراض کرده بوده اند، حمله و سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ ‌نیا ، احمد قندچی هوادار و مهدی شریعت‌ رضوی را در داخل دانشگاه به شهادت رساند.
براساس آمارهای اعلام شده، هم اکنون 67 هزار دانشجو در 76 مرکز آموزش عالی در هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.