به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هرمزگان اظهار داشت: آلودگی پدیکلوزیس (شپش) دانش آموزان از جمله مواردی است که نیاز به فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها دارد و کوتاهی در این خصوص قابل پذیرش نیست.
اکرمی اضافه کرد: باید برای کاهش آثار و حتی ریشه کنی آلودگی پدیکلوزیس در میان دانش آموزان هرمزگانی تمهیداتی مناسب و کاربردی اتخاذ شود.
وی توجه به سلامت دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز کشور را یکی از ضرورت ها دانست و گفت: آموزش و پرورش باید سلامت و امنیت غذایی دانش آموزان را یکی از اولویت های خود قرار دهد و در تمامی مقاطع بر عملکرد مدارس در این خصوص نظارت داشته باشد.
این مقام مسوول تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان باید در مورد سلامت دانش آموزان همکاری همیشگی و مستمری با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته باشد.
اکرمی در بخش دیگری از صبتهای خود گفت: تکمیل و تجهیز نسبت به احداث مدرسه جدید ضرورت بیشتری دارد و به عبارت دیگر یک مدرسه کامل و مجهز به صد مدرسه نیمه کاره و ناقص ارجحیت دارد.
وی تاکید کرد: مشکلات مدارس از قبیل عدم لوله کشی آب، نبود آبخوری و غیره در دو بخش شهر و روستا با محوریت فرمانداری ها پیگیری و برطرف شود.
پدیکلوزیس شایع‌ترین آلودگی انگلی در سراسر دنیا است که افراد در محل‌های پرجمعیت به علت بی توجهی به بهداشت فردی و محیط به آن مبتلا می شوند و امکان ایجاد اپیدمی‌های بزرگ وجود دارد.
شپش، حشره ای شش پا و کوچک است که به پوست سر و گردن چسبیده و از خون انسان تغذیه می کند و رعایت بهداشت فردی بزرگترین دشمن این حشره است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.