به گزارش ایرنا، احمد مرادی پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل حفاظت از محیط زیست هرمزگان اظهار داشت: مشکل کمبود نیروی انسانی در این مجموعه بسیار جدی بوده و باید مسوولان سازمان محیط زیست کشور فکری برای حل آن بکنند.
وی تصریح کرد: نمی توان از اداره کل حفاظت از محیط زیست هرمزگان انتظار کارآمدی صد درصدی داشت، در حالی که این مجموعه 30 درصد نیروی مورد نیاز را در اختیار دارد.
مرادی با بیان اینکه تقسیمات محیط زیست هرمزگان در برخی موارد با دیگر استان ها تداخل دارد، گفت: این موضوع موجب بروز برخی تنش‌ها در غرب استان از جمله در شهرستان بندرخمیر شده است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این موضوع ضروری است که سازمان محیط زیست به این مساله ورود کرده و بررسی و حل آن را به اداره‌ کل محیط زیست استان واگذار کند.
مرادی تصریح کرد: هرمزگان از جمله استان های مهم صنعتی کشور است و ما شاهد فعالیت بنگاه های صنعتی بزرگ در این استان هستیم که فعالیت این بنگاه ها موجب شده تا مردم به لحاظ زیست محیطی متحمل آسیب هایی شوند که امیدواریم در قبال تحمل این آسیب ها سهم آنها از فعالیت این بنگاه ها داده شود.
** هرمزگان با کمبود جدی نیرو در بخش محیط زیست مواجه است
مدیرکل سابق اداره کل حفاظت از محیط زیست هرمزگان نیز در این مراسم اظهار داشت: متاسفانه این استان با وجود ظرفیت گسترده زیست محیطی با کمبود نیرو مواجه است.
مجید وفادار بیان داشت: با تلاش های بسیار توانستیم در این دوره از مجوز جذب 200 نیروی کارشناسی محیط زیست کشور، مجوز جذب هشت نیروی کارشناسی و 13 نیرو برای فعالیت در یگان حفاظت محیط زیست استان را کسب کنیم.
وی با اشاره به به تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب های هرمزگان، گفت: ما چهار تالاب بین المللی در استان داریم و در تلاش هستیم تا یک تالاب را نیز ثبت نمائیم.
**سمن های زیست محیطی نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی دارند
مدیرکل جدید حفاظت از محیط زیست هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم سمن های زیست محیطی گفت: این سمن ها با کمک به ارتقاء آگاهی محیط زیستی مردم همواره حامی این سازمان در حفاظت از محیط زیست هستند.
حبیب مسیحی تازیانی تصریح کرد: سمن ها در کاهش و رفع چالش های محیط زیست نقش موثر و انکار ناپذیری دارند و ما از آنها به خاطر تلاش ها و پیگیری هایشان بسیار سپاسگزار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ زیست محیطی با استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد رویکردی فراگیر و با مقبولیت اجتماعی بالا است و قطعا می تواند در رفع چالش های محیط زیست موثر واقع شود.
مسیحی تازیانی در این مراسم از اعتماد مسوولان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار این استان تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که در سالن اجتماعات شرکت گاز سرخون و قشم برگزار شد، حبیب مسیحی تازیانی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست هرمزگان معرفی و از تلاش های 10 ساله مجید وفادار تقدیر به عمل آمد.
مسیحی تازیانی دانش آموخته مدیریت محیط زیست در مقطع فوق لیسانس است و پیش از این معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست هرمزگان بود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.