به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با نمایندگان دانشجویان استان هرمزگان، ضمن تبریک فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو، گفت: دانشجویان می توانند کمک بسیاری در پیشبرد امور استان داشته باشند و باید از ایده های خلاقانه آنها بهره ببریم.
وی با بیان اینکه امروز در مقطع جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم، اظهار داشت: در این شرایط به مدیرانی نیاز داریم که بستر را برای فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی فراهم کنند.
همتی با اشاره به دستاورهای 40 ساله انقلاب اسلامی، گفت: سرعت رشد و توسعه ایران اسلامی در سالهای پس از پیروزی انقلاب بسیار بالا بوده و امروز شاهد ارایه خدمات قابل توجهی از سوی نظام جمهوری اسلامی در سراسر کشورمان هستیم.
وی با بیان اینکه دانشجویان نقش بسیار مهمی در پویایی و توسعه جامعه دارند، افزود: شانزدهم آذر از روزهای درخشان در تاریخ کشورمان است که در این روز شاهد جانفشانی دانشجویان در دفاع از استقلال و آزادی این سرزمین بودیم.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: به طور جدی پیگیر تحقق مطالبات و خواسته های دانشجویان در استان خواهیم بود.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست گفت: هرمزگان یکی از استان های مهم و راهبردی کشور است و برنامه ریزی های مهمی جهت توسعه هرچه بیشتر این استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی از تصویب ایجاد بیش از یک هزار و 700 تخت بیمارستانی جدید، احداث آب شیرین کن ها به منظور تامین پایدار آب شرب شهروندان هرمزگان، تصویب طرح خرید تضمینی پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس و برخی طرح های دیگر به عنوان بخشی از برنامه ریزی ها و اقدام دولت تدبیر و امید در جهت عمران و آبادانی هر چه بیشتر هرمزگان نام برد.
همتی بیان داشت: در حوزه شیلات به ویژه پرورش میگو نیز هرمزگان از ظرفیت های بزرگی برخوردار است که می تواند چرخه عظیمی از اشتغال و تولید را ایجاد کند .
استاندار هرمزگان اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ، زیرساخت های مورد نیاز در اراضی پرورش میگوی هرمزگان با همکاری بانک زمین و شرکت شهرک های کشاورزی ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، 16 ماه آذر که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دانشجو نام گرفته است، همه ساله به یاد سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در واقعه 16 آذر 1332 گرامی داشته می شود.
در 16 آذر ماه 1332 نیروهای ارتش رژیم شاه به دانشجویان دانشگاه تهران که به دلیل سفر ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا به ایران تظاهرات اعتراض کرده بوده اند، حمله و سه دانشجو به نام های مصطفی بزرگ ‌نیا ، احمد قندچی هوادار و مهدی شریعت‌ رضوی را در داخل دانشگاه به شهادت رساند.
براساس آمارهای اعلام شده، هم اکنون 67 هزار دانشجو در 76 مرکز آموزش عالی در هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.