در این یادداشت به قلم فروغ مسلم زاده آمده است: بندرعباس شهری است که هر وقت هر مقام مسوولی می خواهد این شهر را بلند آوازه کند، لقبی همچون کلان شهر اقتصادی، پایتخت فرهنگی، پایتخت موسیقی، پایتخت اقتصادی و غیره ابتدای آن می نشاند که در واقع باید گفت هیچکدام از این لقب ها برازنده این شهر ساحلی و بندری نبوده و نیست.
بندرعباس روستایی توسعه یافته و شهروندانی با 70 فرهنگ و آداب و رسوم است که هیچکدام هم حاضر نیستند برای توسعه و عمران و پیشرفت این شهر ذره ای کوتاه آمده و یا قدمی برای ساماندهی آن بردارند.
البته بیشتر سخنم با مدیرانی است که همه امکانات اداری، سیستمی و نرم افزاری و سخت افزاری را در اختیار دارند و با بهانه های واهی از انجام کار و پیشرفت امور سر باز زده و یا در چرخه اداری و اجرایی سنگ می اندازند.
آنچه مشخص است بسیاری از معضلات شهری و زیرساختی از قدیم الایام در این شهر به قوت خود باقی مانده و با وجود پیشرفت زیاد این شهر بندری در ساخت و ساز مراکز خرید رنگارنگ و سربه فلک کشیده، دیگر هیچ توسعه ای دیده نمی شود.
بسیاری از تاسیسات مربوط به سالیان دور بوده و با توجه به شرایط آب و هوایی پوسیده و از رده خارج شده است اما کماکان مورد استفاده قرار می گیرد.
مواهب خدادادی همچون ساحل و دریا نیز گرفتار فاضلاب های شهری و صنعتی است که روزانه به دریا وارد شده وعلاوه بر تخریب اکوسیستم های طبیعی آبزیان، خسارت های زیادی هم به سلامت جسم و روان شهروندان زده است.
در این بین کمبود فضاهای فرهنگی همچون سینما، کتابخانه، شهربازی و سرای محلات و... توی ذوق هر تازه واردی که نام پایتخت اقتصادی کشور را شنیده می زند؛ مگر می شود پایتخت اقتصادی کشوری 80 میلیونی با دهها صنایع بزرگ و کوچک و اسکله های تجاری و بنادر آزاد و... باشیم اما هنوز در نبود یک سینما و کتابخانه جامع و فضای تفریحی مناسب برای خانواده ها باشیم.
با این تفسیرها می توان نام این شهر بندری را به پایتخت عجایب کشور نام نهاد، چرا که با دارا بودن ثروت ها و منابع زیاد هنوز در شهر گرم و شرجی زده سرویس بهداشتی و آبسردکنی وجود ندارد و بیشتر شهروندان ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را در کافی شاپ ها، رستوران ها و فست فودها سپری نمایند و ورزش و تحرک نیز دیگر در این سبک زندگی جایگاهی نداشته و ندارد.
اگر مدیران استان برای رفع کمبودها همتی نمی کنند و هنوز درگیر بهانه های واهی هستند مرحمت نموده و لقب های دهان پُرکن و پُرطمطراق را از روی این شهر ساحلی برداشته تا برای میهمانان و تازه واردان توقع زیادی ایجاد نشده و بدانند که بندرعباس فقط شهری است در حاشیه ساحل با هزاران درد و زخم کهنه نه پایتختی در خور شان شهروندانش!
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.