به گزارش ایرنا، مصطفی غلامپور شامگاه دوشنبه در نشست با جمعی از ورزشکاران معلول این شهرستان با بیان اینکه مناسب سازی شهری یک الزام قانونی و فرهنگی است، اظهار داشت: ناتوانان جسمی، معلولان و جانبازان، بخشی از افراد جامعه اند که مانند سایر اقشار، نیازمند دسترسی به امکانات و استفاده از خدمات عمومی هستند.
وی خاطر نشان کرد: کمترین خواسته معلولان استفاده از فضاها، امکانات و خدمات عمومی و امید به زندگی است و هیچ مسوولی نباید با ندانم کاری و بی تدبیری، این حق بدیهی را از آنها بگیرد.
غلامپور ادامه داد: مناسب سازی تنها برای معلولان و جانبازان نیست بلکه سالمندان نیز از مزایای آن بهره مند می شوند و تحقق این مهم، نیازمند تلاش و همکاری همه جانبه دستگاه ها و عموم مردم است.
وی در ادامه با اشاره به استعداد و توانمندی معلولان، بر ایجاد و تقویت بستر و زمینه های لازم جهت مشارکت فعال معلولان در فعالیت های مختلف در این شهرستان تاکید کرد.
غلامپور با گرامیداشت روز جهانی معلولان یاد آور شد: بسیاری از افتخارات و موفقیت های ایران اسلامی در عرصه های بین المللی توسط معلولان و جانبازان رقم خورده است.
این مسوول ادامه داد: معلولان توانمند الگوی افرادی هستند که با وجود سلامت جسمی و سرمایه نتوانسته اند شایستگی ها و توانمندهای خود را به اثبات برسانند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
سوم دسامبر ( دوازدهم آذر ماه)، از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
7196/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.