سید رضا امیرزاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد: تا اوایل خرداد ماه سال آینده (پایان فصل برداشت) بیش از 368هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
وی وسعت مزارع گوجه فرنگی خارج از فصل هرمزگان را هشت هزار و 500 هکتار اعلام و اظهار کرد: با توجه به تنوع اقلیم شهرستان های محل کشت، این رقم تا پایان آذرماه جاری به بیش از 10هزار هکتار افزایش می یابد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از تولید 126میلیون عدد نشاء و کشت آنها در مزارع روباز و گلخانه ای و آبیاری آنها به روش تحت فشار (نوار تیب) به عنوان دیگر ویژگی های نوین به کار گرفته شده در کشت این محصول نام برد.
به گفته امیرزاده وسعت مزارع گوجه فرنگی خارج از فصل این استان در سال زراعی جاری(مهر97تامهر98) نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20درصد کاهش یافته که مهم ترین دلیل آن اجرای طرح الگوی کشت و ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی است.
این مقام مسوول با بیان اینکه بخش زیادی از مزارع گوجه فرنگی هرمزگان در فضای آزاد کشت می شود، از میناب، بندرخمیر، پارسیان و بندرعباس به عنوان مهم ترین مناطق کشت گوجه فرنگی خارج از فصل دراین استان نام برد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهادکشاورزی هرمزگان آمده است: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل این استان علاوه بر تامین نیاز این استان به مقصد دیگر استان ها ازجمله آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران و فارس بارگیری و حمل می شود.
در این اطلاعات وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 160هزار هکتار با تولید سالانه 2 میلیون و 300 هزار تن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
میزان تولید سالانه محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل هرمزگان (با محوریت گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه ای، خیارسبز و هندوانه) یک میلیون و 600هزار تن عنوان شده که عرضه آنها نقش به سزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان و حتی اوایل بهار دارد.
6149/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.