به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی چشم انداز توسعه سواحل مکران اظهار داشت: پس از تشکیل سازمان یاد شده، وظایف آن در سطح اجرایی به استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان تفویض شود.
وی با اشاره به اهداف پیش بینی شده جهت توسعه سواحل مکران، گفت: هدف از این توسعه فعال سازی و بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های منطقه مکران در حوزه های گوناگون و از سوی دیگر عمران، آبادانی و رفع محرومیت و ارتقای شاخص های رفاهی خود این منطقه است.
همتی ادامه داد: برای تحقق این اهداف و به منظور پرهیز از تداخل و به هم ریختگی وظایف سازمان ها با یکدیگر و جلوگیری از تعارض های سازمانی و موازی کاری ها، باید یک سازمان پشتیبان، چابک و کوچک اما موثر، طراح و پیگیر برای راهبری امور در مرکز تشکیل شود.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: پس از تشکیل این مرکز، باید وظایف اجرایی به مدیریت استان ها واگذار شود تا ضمن پرهیز از گسترش تشکیلات و هزینه تراشی های بی مورد، با استفاده از ظرفیت اجرایی استان ها که در تمام نقاط و سطوح دارای تشکیلات می باشند، به پیشبرد امور پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد: پیشبرد امور با این الگوی پیشنهادی سبب خواهد شد، هزینه مالی اضافه و غیرضروری بر دولت تحمیل نشود و نقش سازمان های موجود استانی و محلی در این الگو برجسته خواهد بود .
به گزارش ایرنا، سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.
سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.