به گزارش ایرنا، فریدون همتی یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که شهرهای میناب و حاجی آباد در زمینه بافت فرسوده دارند، به سرعت برنامه نوسازی بافت های فرسوده این دو شهر آماده و روند اجرایی آغاز شود.
وی خواستار تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی های بندرعباس شد و بیان داشت: در شهر بندرعباس 14 محله دارای بافت فرسوده وجود دارد که باید به تدریج نوسازی بافت های فرسوده در این محله ها انجام شود.
همتی خاطرنشان شد: برای ساکنان محله چاهستانی های بندرعباس، تخفیف 90 درصدی در هزینه صدور پروانه ساخت همراه با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت جهت نوسازی بافت های فرسوده و ساخت خانه های جدید در نظر گرفته شده است.
استاندار هرمزگان گفت: ساکنان محله چاهستانی های بندرعباس از امکانات در نظر گرفته شده جهت نوسازی خانه های خود استفاده کنند.
از دهه های پیش به واسطه فقر و بیکاری، نبود امکانات اولیه همچون آب و برق، راه، نداشتن مهارت لازم؛ مهاجرت های بی رویه ای از روستاهای دور و نزدیک به بندرعباس مرکز استان هرمزگان صورت گرفته و این امر در حاشیه این شهر منجر به ساخت بناهای بی ضابطه و سست به شکل خیلی ابتدایی شده است.
در این سال ها محله های مختلفی چون محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری (شهناز قدیم)، شهرک توحید (شغو)، چه چهکور، کمربندی، دوهزار، اسلام آباد، حسین آباد و طلا بند در بندرعباس شکل گرفت که هم اکنون به عنوان مناطق حاشیه نشینی و بافت فرسوده شناخته می شوند.
ساکنان این محله های شهر بندرعباس از داشتن زیرساخت های اولیه از جمله خیابان و کوچه محروم بوده و تا اصلاحات هندسی و جانمایی صورت نگیرد، ایجاد امکانات شهری مانند فضای سبز، فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی نیز امکان پذیرنیست.
اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان به منظور نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده از سال گذشته بنا به دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شده است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.