به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در این پیام خود از شهید مدرس به عنوان فقیهی توانمند و مجاهدی تلاش گر یاد کرده و می افزاید: این شهید حتی یک لحظه در دفاع از حقوق مردم عقب ننشست و رفتار وی الگویی برای تمامی نمایندگان مردم در مجلس است.
وی در ادامه پیام خود آورده است: مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذاری کشور از مهم ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
استاندار هرمزگان می افزاید: قانون گذاری در ایران توسط مجلس از قدمتی بیش از یکصد ساله برخوردار است و اگر به تاریخ بنگریم متوجه خواهیم شد که با تشکیل مجلس پس از انقلاب مشروطه بزرگمردانی نیز در این نهاد حضور داشتند که سرآمد آنان شهید آیت الله مدرس است.
همتی بخش دیگری از این پیام آورده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل مجلس شورای اسلامی، روند تازه ای از قانون گذاری در کشور با اتکا به قوانین و دستورات دین مبین اسلام شکل گرفت و مجلس نقشی تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کرد.
وی اظهار کرده است: طبق فرموده حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مجلس در راس همه امور است و این سخن گهربار بیانگر نقش، اهمیت و جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
استاندار هرمزگان در خاتمه یادآور شده است: بدون شک تعامل و هماهنگی خوبی که میان مجلس و دولت به عنوان قوای مقننه و مجریه در نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته، نقش بسزایی در رشد و تعالی کشور طی 40 سال گذشته ایفا نموده و باید قدردان وجود این اتحاد و یکدلی میان نمایندگان ملت و مسوولان دولت باشیم.
به گزارش ایرنا، دهم آذر ماه به مناسبت شهادت سید حسن مدرس، در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز «مجلس» نام گذاری شده است؛ مجلسی که به گفته بنیانگذار انقلاب، امام خمینی(ره) قرار بود در راس امور باشد.
از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد دموکراتیک که همه اعضای آن با رای و نظر مستقیم مردم انتخاب می ‌شوند، نهادی است که باید در راس همه امور حکومت قرار بگیرد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.