به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این محموله ها شامل یک دستگاه توربین با وزن 336 تن و یک دستگاه ژنراتور ثابت به وزن 318 تن بود که برای تخلیه آنها از کشنده های بوژی استفاده شد.
وی افزود: این محموله ها با استفاده از یک فروند شناور جرثقیل دار 800 تنی متعلق به بخش خصوصی در بندر تخلیه شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کالاهای سرمایه ای پس از تخلیه و انجام تشریفات بندری و گمرکی برای نصب و راه اندازی در یک نیروگاه از طریق حمل مجدد دریایی به جزیره قشم انتقال می یاید.
به گفته عفیفی پور، وجود 2 هزار و400 هکتار محوطه عملیاتی و ارایه خدمات بندری به صورت 24 ساعته به کشتی ها و صاحبان کالا و بهره گیری از مدرن ترین کالاهای تخلیه و بارگیری از جمله قابلیت های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور به شمار می رود.
نخستین بار نیز هفت نگله کالای سنگین هر کدام به تناژ 450 تا 480 تنی از یک فروند کشتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که این امر موفقیتی بزرگ برای بندر رجایی بود.
سالیانه بین 100 تا 150 نگله سنگین بالای 200 تن در این بندر تخلیه می شود.
«نگله» کلمه ‌ای است به ظاهر هندی که در بندرها و گمرک های جنوب بسیار متداول است با این توضیح که به واحد کالاهای بسته ‌بندی نشده مثل یک شاخه تیر آهن یا یک شمش فلزی سنگین یا یک دستگاه ماشین بدون لفاف و حتی به یک دستگاه اتومبیل یا تراکتور نیز که اقلام مانیفست و بارنامه یک واحد را تشکیل می‌دهند، نگله می‌ گویند.
9887/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.