گلزار نظری گزیک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 60 ساعت مهارت آموزی در این طرح برای دانش آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شده است و دانش آموزان می توانند با ادامه آموزش های تکمیلی گواهینامه فنی و حرفه ای را دریافت کنند.
وی ادامه داد: طرح ایران مهارت سال گذشته به صورت آزمایشی در چند استان کشور انجام شد و امسال در همه استان ها اجرا می شود که بر اساس آن دانش آموزان می توانند بین 10 تا 60 ساعت دوره آموزش مهارتی بگذرانند.
وی اضافه کرد: همچنین امسال 10 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول هرمزگان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند که شامل همه مدارس دولتی، غیر انتفاعی و هیات امنایی می شود.
معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان ابراز داشت: مربیان 87 آموزشگاه های آزاد استان این آموزش ها را به 20 هزار و 119 نفر دانش آموز 169 مدرسه مشمول این طرح می دهند که شامل 270 حرفه در 65 خوشه آموزشی می شود.
گزنگ افزود: اجرای این طرح موجب نهادینه سازی مهارتها، شفاف سازی منزلت مشاغل و ایجاد روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.
طرح ایران مهارت بر مبنای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و با هدف افزایش مهارت، توانایی و شناسایی استعداد های دانش آموزان و بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای کشور در مدارس دوره متوسطه اول اجرا می شود.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.