به گزارش ایرنا، فریدون همتی دوشنبه شب در نشست بررسی مسایل و مشکلات سرمایه گذاران منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران در منطقه انجام می دهیم.
وی افزود: منطقه صنایع انرژی بر پارسیان از لحاظ زیرساختی شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذاران دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت منطقه ، مسایل و مشکلات سرمایه گذاران این منطقه باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: با به ثمر نشستن سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، اشتغال بسیاری ایجاد خواهد شد و تحول عظیمی در غرب هرمزگان رقم خواهد خورد.
همتی اظهار داشت:رونق سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان سرعت توسعه در کشور را افزایش می دهد و می تواند هرمزگان را به عنوان محور مهم پتروشیمی در کشور معرفی کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسایل 10 شرکت سرمایه گذار در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با حضور مدیران و نمایندگان آنها مورد بررسی قرار گرفت.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر 10هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 'ایمیدرو' اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده ، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.
این منطقه در سال 89 مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال 90 ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یکهزارو 414 در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهرستان پارسیان در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.