به گزارش ایرنا ، سورنا ستاری روز دوشنبه در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران افزود : بازار صنعت حمل و نقل هوایی کشور باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا با استفاده از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها بتوانیم در این بخش شاهد رشد و توسعه بیشتری باشیم.
معاون رییس جمهوری اظهار داشت : از گذشته ،تاریخ صنعت حمل و نقل هوایی با نیروی هوایی ایران گره خورده است به طوری که بتدریج ایران صاحب یک نیروی هوایی قدرتمندی در جهان شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی ما متوجه شدیم در این بخش دانش کافی در اختیار نداریم .
ستاری بیان کرد : در سال‌های گذشته بهترین فرزندان ایران در پایگاه‌های هوایی تلاش کردند و خیلی از آنها در زمان جنگ که به شهادت رسیدند متوجه نبودند با هواپیماهایی پرواز می کنند که نقص فنی دارند زیرا ما دانش کافی را در این بخش نداشتیم.
وی با بیان اینکه به تدریج راه اندازی دانشگاه های هوا و فضا زمینه لازم برای رشد و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در کشور فراهم شد افزود : هم اکنون ایران جزو اولین کشور های جهان که می تواند پهپاد تولید کند است.
ستاری بیان کرد: ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه در صنعت حمل و نقل هوایی کشور بسیار ضروری است زیرا بدون دانش و طراحی نمی‌توانیم در این بخش به رشد و توسعه مناسبی دست پیدا کنید.
6048 /1108 /1484
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.