دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جوان که به گفته نزدیکانش دارای کارت اهدای عضو بوده، پس از سکته و ایست قلبی و با وجود تلاش پزشکان دچار مرگ مغزی می شود.
وی افزود: اگر چه تصمیم در چنین شرایطی بسیار سخت است، اما خانواده این جوان به خواست وی احترام گذاشته و با یک تصمیم انسانی با اهدای عضو فرزندشان موافقت کردند .
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با حضور جراح فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان ابوعلی سینا شیراز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعضای حیاتی این جوان 28 ساله از جمله کلیه و کبد جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.
نوروزیان بیان داشت: براساس نظر متخصصان علم پزشکی ،مرگ مغزی درمان ندارد، اما می توان با اهدای اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده، به دیگر بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سالانه به طور میانگین 45 نفر در استان به دلیل مرگ مغزی جان خود را ازدست می دهند.
متاسفانه براساس آمارهای وزارت بهداشت، هرمزگان در میان استان های کشور کمترین اهداء عضو را دارد.
در سالهای 92 تا 97 تنها 2 مورد اهدای عضو در هرمزگان صورت گرفته، که اهدای عضو سال 97، نیمه مهرماه امسال در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام شد که در آن با اهدای عضو یک جوان 29 ساله مرگ مغزی، به سه نفر زندگی دوباره بخشیده شد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.