به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد خودرو از 20 فروند شناور لندینگ کرافت توسط تیم عملیاتی واحد بندری و دریایی بندرلنگه تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در سطح بنادر کشور بی سابقه بوده است.
وی بیان داشت: اردیبهشت ماه سالجاری نیز برای نخستین بار، بیش از یکهزار و 32 دستگاه خودرو از 18 فروند شناور در مدت 18 ساعت تخلیه شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارداشت: این موفقیت بزرگ حاصل تلاش واحد دریایی و بندری با مشارکت بخش خصوصی است.
عسکری نسب خاطرنشان کرد: کارکنان بنادر و دریانوردی بندر لنگه می توانند با کارآمدی، تخصص، عملکرد دقیق و اطمینان بخش خود و با برنامه ریزی جامع، رکوردهای عملیاتی و انجام کارهای بزرگ در سطح بنادر کشور را در کارنامه کاری خود ثبت کنند.

**جابه جایی بیش از 79 هزار خودرو در بندرلنگه
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه بیان داشت: در هشت ماه گذشته 79 هزار و 280 دستگاه خودرو از این بندر جابه جا شد که نشان از رشد 39 درصدی این بخش از فعالیت های بندری و کسب جایگاه نخست بندرلنگه در زمینه ترانزیت خودرو در سطح بنادر کشور دارد.
عسکری نسب ادامه داد: به صورت میانگین روزانه 800 دستگاه خودرو از 6 فروند شناور در این بندر تخلیه می شود.
وی بیان داشت: بندرلنگه به علت برخورداری از نزدیک ترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، به لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور و چهار راهی برای ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه محسوب می شود.
اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سال های اخیر در کنار مدیریت اصولی و تاثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.
موقعیت مناسب جغرافیایی و توانمندی های ناوگان ترابری دریایی، بندرلنگه را به ‌عنوان بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ خلیج‌ فارس (سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله‌ دریایی با بنادر کشور امارات متحده عربی از جمله دبی و شارجه، این بندر را به لحاظ کاهش هزینه‌ حمل و کمتر شدن استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز کرده است.
بندرلنگه بعد از بندر شهید رجایی و باهنر سومین بندر تجاری در 240کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده وبه بندر کالاهای ترانزیتی بویژ خودرو معروف است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.