به گزارش ایرنا، مهران جلایی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص تشریح برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: 2 هزار و 600 دقیقه از این برنامه ها در حوزه سیما و سه هزار و 500 دقیقه در حوزه صدای هرمزگان است.
وی بیان داشت: همچنین از بهمن 96 تاکنون بیش از 110 عنوان گزارش خبری ویژه سالگرد چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در این رسانه ملی تولید شده است.
مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس اظهارداشت: ستاد گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب از 2 سال گذشته در سازمان صدا و سیما شکل گرفته است و از بهمن سال گذشته فعالیت های رسانه ای با موضوع انقلاب در تمامی حوزه های صدا، سیما و حوزه های مجازی این مرکز در دست انجام است.
جلایی ادامه داد: اکنون که در جنگ رسانه ای هستیم، همه دنیا تلاش دارند تا از طریق رسانه به کشور ایران ضربه بزنند و یقین دارم با تلاش حوزه رسانه و به پاسداشت خون شهیدان در این جنگ رسانه ای نابرابر نیز پیروز خواهیم شد.

**تولید 66 مستند تلویزیونی در مرکز خلیج فارس
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس یا دآورشد: همچنین در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این مرکز تاکنون 66 مستند تلویزیونی را آغاز کرده که می توان به مستند «نبرد 21 » در خصوص شهیدان دارا و رئیسی، مستند «خلیل» در خصوص شهید مدافع حرم، مستند «ستارگان ساحل»، سریال «اشک های حرا» و تله فیلم «شوق هنگام» اشاره کرد.
جلایی ادامه داد: علاوه بر این، 40 مجموعه دیگر نیز در حوزه تلویزیون به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با هدف نشان دادن دستاوردهای چهل ساله نظام در حال تولید است که بخشی از آنها تاکنون پخش شده و بخشی نیز تا بهمن 97 پخش می شود.
وی همچنین به تولید برنامه تلویزیونی «کارنامه» اشاره کرد که در این مجموعه از همه استانداران هرمزگان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دعوت شده که به ارائه عملکردها و دستاوردهای زمان مدیریت خود در طول خدمت پرداخته اند و بزودی پخش آن آغاز می شود.
مدیرکل صداوسیمای مرکزخلیج فارس گفت: در حوزه رادیو نیز مجموعه نمایشی 40 بیم، مجموعه چهل قسمتی 40 سازه، پایش و رویش، مشق عشق و مجموعه 40 پلاک داریم که هدف آن معرفی توانمندی ها و رشد و ارتقای مسائلی که در استان هرمزگان شکل گرفته است، می باشد.

**تعهد تولید 15 اثر موسیقی با کلام در مرکز خلیج فارس
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس گفت: در حوزه موسیقی و شعر نیز طی سال 96 و 97 تولیدات این مرکز چند برابر شده است و طبق تعهد امسال بایستی 15 اثر موسیقی با کلام تولید کنیم.
جلایی ادامه داد: در این راستا امسال 2 قطعه موسیقی با موضوع «با نام ایران» و «رسم عاشقی» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در حال تولید است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین این رسانه ملی در حوزه خبر (رادیو، تلویزیون، مکتوب، گزارش های تلفنی و تصویری) نیز به موضوع مهم چهل سالگی انقلاب پرداخته است و در کنار آن نیز هر هفته برنامه «گفتگوی ویژه خبری» در خصوص فعالیت های نظام داریم که هر هفته مدیران عالی استانی را با دعوت به این برنامه به ارائه گزارش های فعالیت های مختلف در حوزه کاری خود می پردازند.
این مسوول ادامه داد: امسال با تدبیر حوزه معاونت خبر، به تنهایی توانستیم بحث نگهداشت تثبیت کالاها در خصوص واردات کالاهای اساسی داشته باشیم و هر روز یک گزارش خبری از بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص واردات و ترخیص کالاهای اساسی داشته باشیم و آرامش نسبی را در این حوزه ایجاد کنیم.
جلایی گفت: در حوزه مجازی نیز که حساسیت خاصی دارد، همه رسانه ها باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشیم که ما نیز به مناسبت چهل سالگی انقلاب برنامه هایی در راستای معرفی دستاورد های صنعتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تولید و در دستور کار قرار دادیم که بخشی از آنها در بهمن 97 پخش می شود.
وی ادامه داد: این رسانه ملی فعالیت های دیگری نیز در راستای ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده که می توان به نشست های مختلف با شخصیت ها و مبارزان انقلاب اشاره کرد که خاطرات آنها را به تصویر کشیده و در زمان زمان پیک مخاطب آن را پخش می کنیم.
این مسوول گفت: در حوزه انیمیشن نیز سال گذشته با تدبیر رییس سازمان صداوسیما و تلاش های معاونت استان ها، نخستین جشنواره ملی انیمیشن در همدان برگزار شد که از این استان نیز یک مجموعه انیمیشن داشتیم و امسال نیز مجموعه «جزیره دوستی» با عنوان چهل سالگی انقلاب در مرحله نگارش قرار گرفته است.
جلایی گفت: یکی از فرصت ها و ویژگی های استان هرمزگان بخش اقوام و مذاهب است که به صورت مسالمت آمیز در کنار همدیگر زندگی می کنند و باید بتوانیم در بحث رسانه ملی و حتی بین المللی خود را تقویت کنیم.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.