به گزارش ایرنا، ابراهیم رستم گورانی دوشنبه شب در نشستی در همین رابطه با اشاره به ابلاغ این مصوبه و جزئیات طرح توسعه و عمران (جامع) و تفصیلی شهر سرگز احمدی گفت: براساس مطالعه صورت گرفته، اهداف پیش بینی شده جهت توسعه این شهر در افق 10 ساله این طرح محقق خواهد شد.
وی افزود: این شهر در سال 90 دارای یکهزارو 170نفر جمعیت بوده که در افق 1405 با محدوده ای به میزان 135 هکتار و جمعیت دو هزار نفر پیش بینی شده است.
گورانی با بیان اینکه نرخ رشد پیشنهادی در این دوره 7/4درصد است، گفت: مساحت حریم پیشنهادی این شهر نیز 925 هکتار است که در آن با توجه به وجود ظرفت های بالقوه طبیعی نقش و عملکرد غالب گردشگری و کشاورزی نیز دیده شده است.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه زمان زیادی از ارتقای سرگزاحمدی به شهر نمی گذرد،ضرورت برنامه ریزی برای توسعه این شهر تازه تاسیس و لزوم خدمات رسانی بیشتر در قالب طرح های توسعه و عمران شهری به ویژه طرح جامع و تفصیلی این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد: استراتژی اصلی در طراحی این شهر، الگوی توسعه درون زا و استفاده حداکثری از زمین و صرفه اقتصادی است.
گورانی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت اجرای طرح های عمرانی در این شهر، طی یک یا دو ماه آینده طرح تفصیلی شهر سرگز احمدی به تصویب مراجع ذیربط برسد.
شهرستان حاجی آباد در 170 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و شهر سرگز احمدی از توابع این شهرستان و در فاصله 122 کیلومتری شرق آن واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.