به گزارش ایرنا، جواد قلی پور روز دوشنبه در نشست خبری دومین جشنواره ملی فانوس در هتل آتیلار بندرعباس اظهار داشت: این جشنواره توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور تولید و حمایت است.
وی افزود: نخستین دوره جشنواره فانوس سال گذشته در شهر ساری استان مازندران برگزار شد و دومین دوره آن امسال به میزبانی استان هرمزگان از 30 آبان تا دوم آذر همزمان با هفته وحدت در شهر بندرعباس برگزار می شود.
دبیر جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» عنوان کرد: جشنواره فانوس امسال در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود.
قلی پور گفت: بخش نگاه ویژه جشنواره به پوستر مدافعان حرم مربوط است و بخش آزاد نیز آثار هنرمندان خودجوش را مورد داوری قرار می دهد.
وی با اشاره به شروع فراخوان جشنواره از دی ماه سال 96 تاکنون، یک هزار و 731 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: در بخش نمایش 107 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 40 اثر به بخش مسابقه راه یافت.
دبیر جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» تعداد آثار رسیده در بخش هنرهای تجسمی را 951 اثر اعلام کرد که از این تعداد 54 اثر به بخش مسابقه راه یافت.
قلی پور ادامه داد: هم چنین در بخش سرود و موسیقی 100 اثر دریافت شد که 27 اثر شرایط شرکت در این مسابقه را به دست آوردند.
به گفته وی، در بخش آثار سینمایی نیز 40 اثر به دبیرخانه رسید که در نهایت تعدادی از این آثار به فیلم کوتاه و بلند تبدیل و مورد داوری قرار می گیرد.
این مسوول جشنواره فانوس با بیان این که از کل آثار 44 اثر مورد تجلیل قرار می گیرد، در بخش آزاد به دریافت 67 اثر اشاره کرد که هنری ترین بخش را شامل می شود
قلی پور در بخش مدافعان حرم نیز به دریافت 40 اثر اشاره کرد که شش اثر به بخش مسابقه راه یافت.
وی حضور هنرمندان در گلزار شهدا بندرعباس، نشست با امام جمعه بندرعباس، بازدید از محل شهادت شهدای ایرباس، تجلیل از خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر و نمایشنامه و اکران آثار برگزیده هنرمندان را بخشی از برنامه های جشنواره فانوس اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با هدف گذاری شناسایی ظرفیت‌ های هنری استان‌ ها، شناسایی هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس، حمایت از آثار هنری و ارزیابی آثار سینمایی استان ‌ها در هتل آتیلار بندرعباس برگزار می شود.
مراسم پایانی و معرفی آثار برگزیده این جشنواره جمعه دوم آذر در سالن شرکت گاز بندرعباس برگزار خواهد شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.