به گزارش ایرنا، مرتضی آخش جان روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان افزود: با ارتباطی که با تعدادی از دهیاران این روستاها برقرار شد، لیست تعدادی از بی سوادان را کسب کردیم.
وی بیان داشت: همکاری و همراهی دهیاران در روستاها با واحدهای سوادآموزی می تواند نقطه ی عطفی در رسیدن به ریشه کنی بی سوادی باشد.
معاون سواد آموزی هرمزگان اظهارداشت: با همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، فعالیت کمیته های سوادآموزی در روستاهای استان با سرعت بیشتری انجام می شود.
آخش جان گفت: انتظار است بخشداری ها نیز برای صدور ابلاغ اعضای کمیته ی سوادآموزی در این روستاها، همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: برای هماهنگی بیشتر، آمار جذب شده ی بی سوادان به صورت هفتگی به رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی است. گزارش می شود.
آخش جان ادامه داد: با توجه به زمان اندکی که تا پایان مهلت جذب بی سوادان در اختیار است، نیاز به همکاری و همراهی دستگاه های متولی در بحث تشکیل کمیته سوادآموزی روستاها وجود دارد.
طبق تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، باید تا پایان امسال برای با سواد کردن بیش از پنج هزار بی سواد در استان هدف گذاری و اقدامات لازم انجام شود.
براساس آمار ارایه شده از سوی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان، پنج و 53 صدم درصد جمعیت 10 تا 49 سال این استان از نعمت سواد بی بهره هستند که بیشتر این افراد را زنان روستایی تشکیل می دهند.
شهرهای بندرعباس، میناب و جاسک بیشترین جمعیت بی سواد را در استان هرمزگان دارند.
طبق آمار اسفند ماه سال گذشته نیز، در گروه سنی 10 تا 49 سال تعداد 2 میلیون و 692 هزار و 389 نفر بی سواد در کشور هستند که از این تعداد 64 هزار و 764 نفر مربوط به هرمزگان است.این تعداد شامل 26 هزار و 399 مرد و 38 هزار و 365 زن هستند.
در گروه سنی 6 سال به بالاتر نیز در هرمزگان، 185 هزار و 786 نفر معادل 12 و یک دهم درصد بی سواد هستند.
میزان باسودی جمعیت 6 ساله ها و بالاتر در این استان 87 و 7 دهم بوده و از استان هایی محسوب می شود که بیشترین میزان باسوادی را بین سال های 90 تا 95 در جمیعت 6 ساله ها و بالاتر به خود اختصاص داده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.