به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سقف پرداخت تسهیلات رونق تولید نامحدود و بر اساس نیاز متقاضیان و سود 18 درصد است که معدنکاران می توانند برای دریافت آن به سامانه بهین یاب مراجعه کنند.
وی بیان داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون، 76 مورد تقاضای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به میزان یکهزار و 400 میلیارد ریال ثبت شد که تعداد 36 مورد آن به تصویب رسید.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: از 36 مورد تقاضای مصوب شده، تاکنون به هشت بنگاه معدنی 13 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 12 فقره پروانه بهره برداری در بخش معادن با سرمایه ثابت 75 هزار و 928 میلیون ریال در استان صادر شد که با صدور آن زمینه اشتغال 164 نفر فراهم شد.
ابراهیم سعدینی افزود: همچنین در این مدت، تعداد 32 فقره پروانه اکتشاف و هفت فقره گواهینامه کشف با ذخیره 11 میلیون و 465 هزار تن و هزینه عملیات پنج هزار و 306 میلیون ریال در معادن هرمزگان صادر شد.
وی بیان داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه امسال همچنین 170 مورد بازدید نظارتی از معادن هرمزگان انجام شد و20 فقره مجوز برداشت شن و ماسه نیز در استان صادر شد.
استان هرمزگان دارای 310 معدن فعال سنگ آهن، سنگ گچ، نمک، مرمریت، خاک سرخ و شن و ماسه است که حدود 3 هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می کنند.
براساس آمارهای موجود همچنین بیش از یکصد معدن غیر فعال در هرمزگان نیز شناسایی شده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.