به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ایرج حیدری در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان، اظهار داشت: بخش مهمی از مشکلات معادن غیر فعال استان در زمینه معارضات و نقدینگی است که باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی افزود: هم اکنون بازگشت واحدهای معدنی غیرفعال استان به چرخه تولید با هدف بهبود اشتغال و افزایش تولید در هرمزگان به صورت جدی در دستور کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار دارد.
حیدری ادامه داد: با فعال سازی و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید، اشتغال خوبی برای جوانان جویای کار ایجاد می شود که برای استان بسیار مفید است.
وی اظهار داشت: باید در شرایط فعلی تلاش شود تا نشاط اقتصادی در هرمزگان ایجاد و به دیگر نقاط کشور نیز منتقل شود.
حیدری با اشاره به مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان در زمینه تامین سوخت، خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی در اختصاص سوخت به واحدهای تولیدی فعال هرمزگان ، ملاک عمل را دستگاه های اجرایی تایید کننده قرار دهد تا در روند فعالیت این واحدها خللی ایجاد نگردد.
وی تصریح کرد: اگر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان ایراد و اشکالی در نحوه اعطاء سوخت به واحدهای تولیدی استان دارد به صورت مستند اعلام کند تا بررسی گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: دستگاه های اجرایی کاهش نرخ بیکاری در استان را با برنامه ریزی مناسب و با جدیت دنبال کنند.
حیدری اظهار داشت: دستگاه های متولی در این زمینه از تسهیلات طرح اشتغال روستایی برای بهبود وضعیت اشتغال استان به ویژه در مناطق روستایی بهره بگیرند.
استان هرمزگان دارای 310 معدن فعال سنگ آهن ، سنگ گچ ، نمک ، مرمریت ، خاک سرخ و شن و ماسه است.
حدود 3 هزار نفر به طور مستقیم در معادن استان هرمزگان فعالیت می کنند.
براساس آمارهای موجود بیش از یکصد معدن غیرفعال در هرمزگان شناسایی شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.