به گزارش ایرنا، به همین مناسبت شیفتگان پیام اعظم (ص) و کریم اهل بیت (ع) در شهرهای مختلف هرمزگان در شب گذشته و امروز چهارشنبه با سیاهپوش کردن سر در مساجد، ادارات ، منازل و خیابان ها و با حضور در حسینه ها، تکایا و دیگر اماکن متبرکه و امامزاده ها در سوگ نبی رحمت (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
آیین سخنرانی، مداحی و قرائت قرآن، ادعیه و زیارت ها به ویژه زیارت حضرت محمد مصطفی(ص) از راه دور از دیگر برنامه هایی است که دیشب و امروز در سراسر استان هرمزگان برگزار شد.
در این مراسم ها سخنرانان به تبیین شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) پرداختند.
همچنین بسیاری از مردم ولایتمدار استان هرمزگان با پهن کردن سفره های نذری ارادت و دلدادگی خود را نسبت به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.
به مناسبت 28 صفر نیروهای مسلح مستقر در هرمزگان ( سپاه، ارتش و انتظامی ) نیز روز گذشته به سوگواری و عزاداری پرداختند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع) در بندرعباس با حضور هیات‌های عزادار در امامزادگان سید مظفر، سید کامل و مسجد شاه محمد تقی طی دیشب و امروز برگزار شد.
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی افزود: مراسم لبیک یا رسول الله نیز ساعت 17 عصر امروز در امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار می‌ شود.
پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری در مدینه رحلت کرد و امام حسن مجتبی(ع) نیز در چنین روزی در سال 50 هجری قمری در سن 47 سالی با نقشه شوم معاویه به دست همسرشان به شهادت رسید.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.