به گزارش ایرنا، رضا مدرس سه شنبه شب در نشست کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: باید برای تحقق این موضوع کمیته ویژه ای جهت ایجاد همکاری های دستگاه های ذیربط تشکیل شود.
وی ادامه داد: برای توسعه صنایع دستی، بازارشناسی و بازاریابی از ارکان اساسی محسوب می شود و در این خصوص باید کار کارشناسی با حضور افراد متخصص انجام گیرد.
وی ابراز داشت: هرمزگان ظرفیت های کم نظیری در حوزه گردشگری دارد و می توان با برنامه ریزی صحیح و همکاری همه جانبه این استان را به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح و به واسطه آن زمینه اشتغالزایی و درآمد پایدار آن را فراهم کرد.
مدرس خاطرنشان کرد: امروزه در همه جوامع اکوتوریسم از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی کشورهای بسیاری محور توسعه خود را بر صنعت گردشگری متمرکز کرده اند.
این مقام مسوول یکی از آفت های ایده های گردشگری هرمزگان را تکرار ایده ها دانست و گفت: این در صورتی است که باید متناسب با ظرفیت های منطقه نسبت به پیاده سازی ایده ها اقدام و از تکرار پرهیز کرد.
مدرس بر استفاده از ظرفیت رویدادهای استارت آپ در گردشگری تاکید کرد و افزود: استفاده از این ظرفیت می تواند نقش موثری در توسعه گردشگری استان داشته باشد و از همین رو باید مورد توجه قرار گیرد.
هم اکنون 67 هزار نفر در 42 رشته صنایع دستی در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.
گلابتون دوزی ، حصیر بافی ، سفال ، پوشاک سنتی و وسایل صدفی از جمله مهمترین صنایع دستی هرمزگان است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.