به گزارش ایرنا، یعقوب دادعلی زاده عصر سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این پلنگ بامداد امروز به یک گله گوسفند در روستای 'درمورت' این شهرستان حمله کرده است.
وی با بیان اینکه در حمله این پلنگ هیچ یک از اهالی روستا آسیب ندیدند، افزود: در گذشته نیز به دلیل خشکسالی و کمبود طعمه (خوک) برای پلنگ ها شاهد حمله این حیوان به گله گوسفندان در این منطقه بوده ایم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پلنگ بیمه بوده و این استان محل زندگی این حیوان است و خسارت وارد شده به دامداران در صورت تایید کارشناسان این اداره کل پرداخت می شود.
مجید وفادار بیان داشت: پلنگ از گونه های در معرض خطر انقراض است که باید برای تداوم بقای آن تلاش شود.
وی یاد آور شد: اقدام هایی برای شمارش پلنگ با بکارگیری ابزاری همچون دوربین های شکار آغاز شده که تا بتوان تعداد آنها را در استان مشخص کرد.
روستای 'درمورت' از توابع بخش مرکزی،260 نفر جمعیت دارد و در 35 کیلومتری مرکز شهرستان بشاگرد واقع است.
شهرستان بشاگرد در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
کوهستان‌ها و عرصه‌های طبیعی شرق هرمزگان زیستگاه حیوانات وحشی از جمله پلنگ ایرانی، خرس سیاه، شغال، کفتار، جوجه تیغی، روباه، گراز و گربه وحشی است.
به علت خشکسالی‌های گسترده حیوانات وحشی از ارتفاعات کوهستان‌ها پایین آمده و مدام به دام‌ها در سکونتگاه‌های انسانی حمله می‌کنند.
پلنگ گربه سانی است که جمعیت اصلی آن در ایران باقیمانده و تقریبا در سراسر کشور زیست می کند اما عوامل متعددی مانند خشکسالی، شکار، طعمه مسموم و حوادث جاده ای زندگی این گونه ارزشمند را تهدید می کند.
پلنگ‌ ایرانی جزء گونه‌های در معرض خطر انقراض است که بیشتر در نقاط کوهستانی زیست می کند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.