عبدالرسول دریایی سه شنبه درگفت وگوبا ایرنا افزود: از این شش مرکز سه مرکز در قالب آب شور و سه مرکز در قالب آب شیرین در حال فعالیت است و ماهیان زینتی از هرمزگان به سراسر کشور به ویژه استان های فارس، تهران و اصفهان ارسال می شود.
دریایی بیان داشت: مراکز آب شور هرمزگان در سالهای اخیر موفق به تولید انواع ماهیان زینتی دریایی و انواع دلقک ماهیان شده اند که این موفقیت ها خودکفایی استان در این حوزه را در پی داشته است.
وی تاکید کرد: حمایت های دولت و شیلات ایران در ممنوع کردن ورود ماهیان زینتی که در داخل کشور تولید می شود گامی مهم برای توسعه بازار و حمایت از تولیدات داخلی هرمزگان است.
رییس اداره توسعه ماهیان دریایی شیلات هرمزگان گفت: با افزایش توسعه این مراکز و حمایت شیلات از سرمایه گذاران این صنعت،آینده خوبی برای این صنعت متصور هستیم.
دریایی یاد آور شد: تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی فرصتی مناسب،مطمئن و زود بازده برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان شیلات و علاقه مندان این صنعت است.
استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله استان های مهم و راهبردی در حوزه شیلات است که ظرفیت های ویژه ای در جهت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی داشته و همواره طرح های این بخش از جمله پرورش ماهی در قفس و توسعه مزارع پرورش میگو مورد توجه ویژه قرار دارد.
یکی فرصت های خوب حوزه شیلات هرمزگان در جهت اشتغالزایی، تکثیر و پرورش ماهیان تزئینی (آکواریومی) با توجه به ظرفیت های موجود در این استان است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.