به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین رابطه 151 متهم قاچاق کالا و ارز نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
وی افزود: در همین مدت زمان 128 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق نیز در هرمزگان شناسایی و توقیف و 178 پرونده قاچا کالا نیز تشکیل شده است.
فرمانده انتظامی هرمزگان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده طی یک هفته گذشته را 193 میلیارد و 985 میلیون ریال اعلام کرد.
سردار ملکی تصریح کرد: کالاهای کشف شده شامل 7 میلیون و 356 هزار نخ انواع سیگار، 3 هزار و 120 مترپارچه، 330 دستگاه لوازم خانگی، 180 عدد قطعات خودرویی، 185 هزار لیتر سوخت، 48 تن برنج، 3 هزار و 156 ثوب البسه و 237 راس دام قاچاق است.
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان تاکید کرد: برقراری نظم و امنیت عمومی از مهم ترین رسالت های نیروی انتظامی است و پلیس با تمام توان و اقتدار در این راه گام برمی دارد.
استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سواحل 2 پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان و فراهم بودن زیرساخت های فرامرزی و داشتن مرزهای طولانی و انجام بیش از 60 درصد تجارت خارجی کشور از این استان، همواره مورد توجه قاچاقچیان جهت انجام فعالیت های قاچاق بوده است.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت و 13 شهرستان، دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت ویژه هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.