به گزارش ایرنا، امین قصمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع این اعتبار مصوب 255 میلیارد ریال از منابع داخلی و سرمایه ای و 718 میلیارد از منابع عمرانی اختصاص یافته است.
وی، هدف از اجرای طرح ‌های پدافند غیرعامل در تاسیسات آب و فاضلاب را افزایش پایداری و کاهش آسیب ‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها و تاسیسات و تجهیزات زیربنایی آبرسانی عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: شاخص های حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در چهار محور، مطالعات تامین و توزیع آب اضطراری، انجام طرح های مقاوم سازی تاسیسات، مقابله با چالش های کم آبی در شرایط خشکسالی، پدافند سایبری و زیستی و تامین برق اضطراری تعریف شده است.
قصمی افزود: تکمیل طرح های مقاوم ‌سازی مخازن و ایستگاه های پمپاژ، مقابله با خشکسالی، مانورهای زیستی، نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور و اصلاح و بازسازی تصفیه خانه آب بندرعباس، بازسازی مخازن آب محله داماهی، حصارکشی مخزن ششصد دستگاه بندرعباس از اقدام های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل در سالجاری بوده است.
وی، خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در راستای دفاع زیستی، مقاوم سازی لرزه ای در تاسیسات آب و فاضلاب، انجام مطالعات پدافند غیرعامل در تاسیسات، تهیه و بروز رسانی بانک اطلاعاتی مکانی یا توصیفی در راستای تنوع بخشی به منابع تولید آب از دیگر برنامه های حوزه پدافند غیرعامل نام برد.
8 تا 14 آبان به نام هفته پدافند غیرعامل در آب و فاضلاب نامگذاری شده است.
تنش آبی در هرمزگان یکی از موضوعات بسیار جدی شرکت آب و فاضلاب این استان است و در این میان رفع مشکل بحران آب استان هرمزگان به از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
یکی از مهمترین منابع آبی هرمزگان سد استقلال میناب است که این روزها حال و روز چندان خوشی ندارد، زیرا این سد بیش از 40 سال پیش با ظرفیت 250میلیون مترمکعب با هدف آبرسانی به شهر میناب و بندرعباس احداث شد ولی پس از دو دهه کم بارشی و خشکسالی، در سال های اخیر با بحران کم آبی مواجه شد اما سد استقلال میناب هم اکنون با چالش های بسیاری برای تامین آب مناطق مذکور روبه رو است.
18سال خشکسالی و کم آبی موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه در هرمزگان شده است.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
9887/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.