به گزارش ایرنا، رضا برومند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع 60 طرح توجیهی و توسعه ای برای مناطق نمونه گردشگری هرمزگان مورد اصلاح و بررسی قرار گرفت که تاکنون برای 55 مورد از آنها موافقت اصولی صادر شده است.
وی بیان داشت: همچنین امسال سه طرح گردشگری از جمله مجتمع تفریحی گردشگری سپید در سرخون بندرعباس با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال، سفره خانه سنتی پاژ در بندرعباس با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال و سفره خانه سنتی بهشت جنوب در رودان با سرمایه گذاری 14 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
برومند گفت: با توجه به اهمیت صنعت توریسم و گردشگری در رونق اقتصادی هرمزگان، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یک برنامه ریزی گسترده برای رونق این بخش و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در دستور کار خود قرار داده است.
این مسوول اظهارداشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان می تواند در بخش خدمات و به نوعی صنعت در چرخه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا کند.
وی بیان داشت: تمام توان خود را برای ارایه راهبردهای کاربردی وعملیاتی جهت برون رفت کشور از رکود اقتصادی و کمک به رشد اقتصادی در قالب سیاست های کلی به کار گرفته ایم.
برومند یادآورشد: استان هرمزگان با توجه به داشتن راههای دسترسی زمینی، هوایی و دریایی از جایگاه ویژه ای در جنوب کشور برخوردار است و به همین دلیل فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم کرده است.

*یک میلیون دلار محصول صنایع دستی از هرمزگان صادر شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: یک میلیون و 820 هزار دلار محصول صنایع دستی از ابتدای سالجاری تاکنون از این استان به خارج از کشور صادر شد.
برومند افزود: با توجه به اهداف توسعه صادرات استان هرمزگان، به دنبال برنامه ریزی برای افزایش این رقم هستیم.
وی بیان داشت: در این مدت همچنین چهار هزار و 900 کارت شناسایی و 50 پروانه تولید کارگاهی برای صنعتگران و هنرمندان خانگی هرمزگان صادر شد و پنج میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی نیز به آن ها اختصاص یافت.
این مسوول در خصوص اقامتگاه های بومگردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون همچنین برای بیش از 35 پرونده جهت دریافت مجوز اقامتگاه بومگردی پرونده تشکیل شد که از این تعداد 12 فقره پروانه در استان صادر شده است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.