به گزارش ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار داشت: این استان از موقعیت قرار داشتن در کنار آب های خلیج فارس و دریای عمان برخوردار است و باید از این ظرفیت برای افزایش تجارت با کشورهای همسایه بهره برد.
وی افزود: در جهت تحقق این امر باید از ظرفیت سفارتخانه ها و رایزن های بازرگانی کشورمان برای توسعه صادرات و تجارت خارجی استان هرمزگان استفاده کنیم.
استاندار هرمزگان تاکید کرد : نیاز است برنامه ای جدی جهت هماهنگی با سفارتخانه های کشورمان و معرفی محصولات و فرصت های صادراتی استان هرمزگان داشته باشیم.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار نظارت بر اجرای طرح تجارت کالای ملوانی در هرمزگان شد و گفت: فعال سازی بنادر کوچک و گمرک ها برای فعالیت مناسب ملوانان لنج های تجاری در استان باید تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه چشم انداز صادرات و واردات در هرمزگان خوب است، افزود: در شرایط امروز اقتصاد، صادرات از رونق بسیار خوبی برخوردار است ولی به تناسب آن عواید حاصل از این صادرات باید به کشور بازگردد و بازرگانان در این زمینه مهم باید توجیه شوند.
امسال سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ازاستان هرمزگان هدف گذاری شده است.
سال گذشته 2 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از هرمزگان هدف گذاری شده بود که به گفته مسوولان استان این میزان پارسال تحقق یافت.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.