امیر دریا دار دوم مجتبی محمدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون ناو گروه 57 که از چابهار به محل ماموریت خود اعزام شده در خلیج عدن مستقر بوده و در حال انجام ماموریت حفظ امنیت خطوط مواصلاتی است و اعزام ناوگروه ها همچنان ادامه می یابد.
وی ادامه داد: ناوگروه 56 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در منطقه یکم امامت نداجا پس از انجام ماموریت محوله در بندرعباس پهلو گرفت.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس تصریح کرد: این ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از ناوشکن نقدی و ناو لجستیک بوشهراست که پس از گذشت 65 روز و طی 8 هزار و 872 هزار مایل دریایی به کشور بازگشت.
دریا دار دوم محمدی تصریح کرد: این حضور باعث اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در آب های دور دست شده و شناورها با اعزام تیم های اسکورت، از مسیرهای پر خطر عبور داده می شوند.
به گفته وی، دراین مدت حدود 250 مرحله عملیات مسلحانه دفع تحرز دزدان دریایی به شناورهای جمهوری اسلامی از سال 86 تا کنون انجام شده و افزون بر 2 هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش توسط تیم های اسکورت عبور داده شده اند.
3219/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.