فریدون همتی روز جمعه درجریان سفر به جاسک در گفت و گو با ایرنا افزود: هنوز پایگاه اصلی مکران مشخص نیست و بخش مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در سفری به منطقه کار مطالعاتی خود را در این خصوص آغاز کردند.
وی ادامه داد: این پدیده یک چشم انداز بسیار امیدوار کننده، شفاف و آینده درخشان برای شهرستانهای شرقی هرمزگان در پیش دارد که امیدواریم از حالت محلی خارج و درسطح بین المللی ارتقا پیدا کنند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: بحث انتقال پایانه صادراتی نفت کشوری است که ما حدود یک ماه پیش قرار داد و تفاهم نامه آن برای ساخت مخازن 10 میلیون بشکه با بخش خصوصی داخلی امضا کردیم.
همتی یاد آور شد: خط انتقال نفت با اعتبار 2 و نیم میلیارد دلار از منطقه خوزستان، بوشهرو خارک به جاسک می رسد که یک ابر پروژه و کم نظیر است.
وی تصریح کرد: به موازات آن 3 پالایشگاه نفت سنگین در جاسک طراحی شده که 2 پالایشگاه ستاد فرمان امام (ره) پیگیر است وهمه ی مجوز ها واقدام ها اداری داخلی انجام شده است.
وی اضافه کرد:هم اکنون این ستاد به دنبال تامین مالی از طریق فاینانس خارجی است که به بطور جدی هم پیگیر بوده تا ظرف امسال و سال آینده عملیات اجرایی آن شروع شود.
استاندارهرمزگان افزود: البته قبل از آن یک پالایشگاه 350هزار بشکه ای پترو پالایش با 14 محصول توسط بخش خصوصی ظرف 2 تا 3 ماه آینده عملیاتی اجرایی آن آغاز می شود.
همتی گفت: برای توسعه جاسک برنامه اساسی دیده شده و باید این شهرستان با استفاده از ظرفیت های سازمانها ونهادهای نظامی از جمله نیرو دریایی ارتش از وضعیت موجود خارج شود.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.