سید رضا امیری زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وسعت مزارع زیر کشت خیارسبز خارج از فصل در هرمزگان را چهار هزار هکتار عنوان کرد.
وی میزان تولید این محصول در هر هکتار را بین 25 تا 30 تن عنوان و پیش بینی کرد در سال زراعی جاری نزدیک به 120هزار تن محصول خیارسبز خارج از فصل از مزارع این استان برداشت شود.
در چهار سال گذشته تاکنون میزان برداشت خیار سبز خارج از فصل از مزارع هرمزگان حدود 2 برابر افزایش یافته که دلیل اصلی آن استفاده از آبیاری نوین و همچنین نهاده های کشاورزی استاندارد شامل کود و سموم شیمیایی و بذر اصلاح شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت خیارسبز خارج از فصل این استان با 2 هزار و 500 هکتار به بخش هشتبندی از توابع شهرستان میناب اختصاص دارد.
امیری زاده با اشاره به آسیب پذیر بودن این گیاه (خیارسبز) در برابر حوادثی از قبیل طوفان، تگرگ و سرما گفت: دراثر بارندگی های اخیر شرایط مناسبی برای مزارع و بهره برداران ایجاد شده است.
زمان کاشت خیارسبز خارج از فصل درهرمزگان اوایل شهریور و برداشت آن آبان ماه عنوان شده که تا پایان بهمن ماه ادامه می یابد.
اقلیم مناسب هرمزگان موجب شده در فصل پاییز و زمستان درحالیکه بخشی از نقاط کشور را هوای سرد و حتی یخبندان و برف فرا گرفته، انواع محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل تولیدی این استان ( کشت شده درفضای باز)به بازار مصرف عرضه گردد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمین اختصاص یافته به کشت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل نزدیک به 45 هزار هکتار ذکر شده است.
استان هرمزگان رتبه اول تولید محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل کشور را دارد طوریکه عرضه آن موجب تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان می شود.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.