به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در جمع مردم شهرستان سیریک اظهار داشت: شرق هرمزگان در معرض توسعه پرشتاب و بزرگی قرار دارد و می تواند به یک قطب مهم صنعتی و گردشگری تبدیل شود.
همتی با اشاره به اجرای طرح های بزرگ در شرق هرمزگان و سواحل مکران گفت: در این میان شهرستان سیریک از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است که موجب توسعه بیشتر این منطقه خواهد شد.
وی بیان داشت: نیروگاه هزار و 400 مگاواتی سیریک از طرح های بسیار بزرگ است که احداث آن با مشارکت کشور روسیه آغاز شده و اشتغال بسیاری را برای جوانان تحصیل کرده این منطقه در رشته های فنی و مهندسی ایجاد می کند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: ملت ایران روز به روز گام های بیشتری در مسیر رشد و بالندگی برداشته و در این راه توقف ناپذیر بوده است.
همتی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همواره در برابر توطئه های دشمنان هوشیار بوده و با اتحاد و انسجام 13 آبان را به شکستی دیگر برای دشمنان به ویژه برای آمریکای جنایتکار تبدیل خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در طول 40 سال گذشته دشمنان انواع توطئه ها را علیه ملت ایران به کار گرفته اند اما ملت ما تمامی این توطئه ها را خنثی کرده است.
سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.
50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.
سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.