به گزارش ایرنا، زنده یاد حسین ضعیفی فرزند الیاس و زیبا دوم فروردین سال 45 در بندرعباس به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در دبستان جاوید «شهید مفتح کنونی» شروع کرد و در سال 56 وارد مدرسه راهنمایی سدید«شهید سایبانی» شد.
وی سال 59 وارد دبیرستان شد و دیپلم خود را در رشته علوم تجربی در سال 63 به پایان رساند.
زنده یاد ضعیفی طی این مدت تابستان ها روزهای فراغت خود را در هیات هفت نفره واگذاری زمین بندرعباس متشکل از هفت نفر معتمد در راستای ساماندهی به وضعیت زمین خواری، حل نزاع و واگذاری قانونی زمین زیر نظر ستاد مرکزی واگذاری زمین فعالیت می کردند به محرومان خدمت می کرد و همزمان نیز در جبهه حضوری فعال داشت.
وی که از سال 61 تا 65 چندین بار در جبهه جنوب حضور پیدا کرد در عملیات «کربلای 5» از دو ناحیه بدن مجروح و جانباز شد.
زنده یاد ضعیفی که مربی فوتبال نیز بود، سال 66 در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته«مهندسی باغبانی و مراتع» دردانشگاه شهرکرد قبول شد اما انصراف داد و به بندرعباس بازگشت.
وی در زمان جنگ دانشجوی اصفهان بود اما عشق به دفاع از کشور نتوانست درسش را ادامه دهد به خصوص که ماندن در فراق شهید «ابراهیم دبیری» برایش غیرقابل تحمل بود چراکه ابراهیم در بحرانی ترین شرایط عملیات، حسین را در اروند نجات داد و جسم بی جانش را به ساحل رساند.
در اروند تیری به او اصابت کرده بود که زنده ماندنش را معجزه می دانستند تیر از یک سمت گردن وارد و از بین نای و نخاع عبور کرده و از سمت دیگر گردن خارج شده بود؛ مجروحیتش به شکلی بود که مدت ها نمی توانست صحبت کند.
زنده یاد ضعیفی سال 67وارد بخش تولید صدا وسیمای مرکز خلیج فارس مشغول به کار تدوین فیلم شد.
وی یکسال بعد در هشتم تیرماه سال 68 هنگام بازگشت از مراسم دعای کمیل در پیاده رو با خودرو تصادف کرد و همان شب به یاران شهیدش پیوست.

**پایان بخش معرفی شهیدان در کتاب «نشانه های محله من»
تاریخ به خودی خود ارزش و اعتباری ندارد این انسان ها هستند که تاریخ را می سازند و مایه عبرت و پندآموز نسل های آینده قرار می گیرند، بی شک تاریخ دفاع مقدس سرشار از عبرت ها و درس هایی است که می تواند فرا راه همه نسل های آینده قرار بگیرد.
«خبرگزاری ایرنا هرمزگان» نیز به پاس احترام به ساحت شهدا در راستای رسالت خود در معرفی شهیدان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در معرفی شهیدان این استان، در نخستین گام از اسفندماه سال96 به معرفی شهیدان «محله الشهدا» بندرعباس از کتاب «نشانه های محله من» پرداخت تا سهم خود را به اسلام و انقلاب هم چون شهیدان این محله ادا کند.
زندگی آخرین شهید و فرد معرفی شده در کتاب «نشانه های محله من» 'زنده یاد حسین ضعیفی' از تدوینگران بخش تولید صدا و سیمای مرکز خلیج فارس بود که وی سابقه حضور در جبهه های جنوب را داشته و در عملیات کربلای پنج نیز مجروح شد.
«محله الشهدا» بندرعباس یکی از محله های این شهرستان است که بیش از 48 پرنده عاشق پرواز ملکوتی شان در جبهه های دفاع مقدس را از این محله آغاز کرده و نام محله را با عروجشان مزین کردند.
محله الشهدا بندرعباس از نظر جغرافیایی از شمال به بلوار جمهوری اسلامی، شرق به خیابان شهید بهشتی، جنوب به بلوار شهید حقانی و غرب به بلوار شهدا و بخشی از پل خواجو منتهی می شود.
این محله تا قبل از سال 1360 به نام محله «نظرآباد» و معروف به «برکه ناظمی» بود، اما پس از شهادت دانش آموز شهید «علی سایانی» در مبارزه های انقلابی، ترور شهیدان «احمد مجرد» و «حسین دامن باغ» توسط منافقان و هم چنین شهادت شهید همت الله شمسایی در دوران دفاع مقدس جمعی از اهالی محله با محوریت «حاج مصیب برزگری» طوماری را تهیهی و تنظیم کردند تا شهرداری بندرعباس نسبت به تغییر نام محله به «الشهدا» اقدام کند و البته مورد تایید نیز قرار گرفت و از آن پس محله «نظرآباد» برای همیشه به نام الشهدا معروف شد.
ابراهیم تنیده، عباس باصره، عبدالرضا مجیدی، محمد دژله، عبدالغفور ضعیفی، حسن دانشمند و یعقوب آرامش تعدادی از شهدای شاخص دفاع مقدس این محله هستند.
بیشتر رزمندگان این محله در دوران دفاع مقدس در واحد تخریب لشکر 41 ثارالله و تعدادی نیز در اطلاعات - عملیات به عنوان مسئول محور بوده اند.
کتاب «نشانه های محله من» مجموعه ای از وصیت نامه و زندگینامه شهدای «محله الشهدا بندرعباس» را شامل می شود که دارای 214صفحه است.
این کتاب که با همکاری کنگره سرداران شهید و شهدای استان هرمزگان، ستاد یادواره شهدای محله الشهدا، پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی هنری محله الشهدا بندرعباس به چاپ رسیده در چاپ نخست آن، هزار نسخه تاکنون منتشر شده است.
بخش مقدمه این کتاب به یاد داشت سردار رضا ترابی فرمانده سابق سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با محوریت نقش رزمندگان این استان به ویژه محله الشهدای بندرعباس و قدردانی وی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد.
در بخش پایانی کتاب نیز تصویرهایی از شهدای محله الشهدا بندرعباس و چندین یادواره شهیدان این محله منعکس شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.