به گزارش ایرنا، سوگواران حسینی در بندرعباس مرکز استان هرمزگان با حضور در صحن امام زاده سید مظفر(ع) ، شاه محمد تقی و سید کامل با مرثیه سرایی به یاد مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریخته و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
سوگواری اربعین حسینی در بندرعباس با حضور هیات‌های عزادار در اماکن متبرکه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز و با اقامه نماز ظهر به پایان رسید.
مراسم جاماندگان اربعین حسینی نیز ساعت 19 شب گذشته در آستان مقدس امامزاده سید مظفر در بندرعباس برگزار شد.
برگزاری مراسم تعزیه خوانی، سخنرانی روحانیون پیرامون اهمیت اربعین حسینی، زیارت عاشورا از مهمترین برنامه های این روز در هرمزگان است.
همزمان با اربعین حسینی در بسیاری از محلات شهرها و روستاهای هرمزگان آئین های شبیه خوانی نیز برگزار و در آن مصائب اهل بیت (ع) پس از اسارت به نمایش درآمد.
براساس گزارش های رسیده از دیگر شهرهای هرمزگان از جمله سیریک، کیش، قشم، بندرلنگه، جاسک، پارسیان و بشاگرد، هیاتها و دسته های عزاداری در سطح مساجد و حسینیه های این شهرها نیز به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در این مجالس و مراسم، نوحه خوانی کردند.
میادین، خیابانها، سردر ادارات، مساجد و تکایا در شهرهای مختلف هرمزگان از روزهای گذشته به مناسبت اربعین حسینی سیاهپوش شده اند.
عزاداران حسینی استان هرمزگان در اربعین سالروز شهادت امام حسین (ع) ، با حضور در اماکن متبرکه با نذری دادن ، حاجت خود را از آن امام شهید طلب کردند.
روز گذشته همایش دانش آموزی اربعین با حضور هزار دانش آموز پسر مقاطع دبستان و دبیرستان در قالب هیات ‌های مذهبی دانش آموزی در بارگاه امامزاده سید کامل (ع) بندرعباس برگزار شد.
امسال حدود 23 هزار نفر از استان هرمزگان جهت شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی ثبت نام کردند که در مقایسه با سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.