مجتبی حمزه نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در این مدت براساس ایستگاه های هواشناسی هرمزگان در سردشت بشاگرد 7.4 میلیمتر، پارسیان 3 میلیمتر، بندرعباس 2 و نیم میلیمتر و لاوان و بندرخمیر کمتر از یک دهم میلمتر باران ثبت شده است.
وی بیان داشت: سامانه بارشی در هرمزگان از عصر روز شنبه هفته جاری بر روی مناطق مرکزی و جزیره های خلیج فارس آغاز شده و تا فردا شب (سه شنبه) در ارتفاعات و مناطق مستعد استان ادامه دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: دریا نیز در این مدت کمی مواج است و با وجود رگبار، رعد و برق و ناپایداری به صورت موقتی متلاطم می شود.
حمزه نژاد با اشاره به این که دمای هوای بیشتر نقاط استان هرمزگان در 24 ساعت گذشته تغییر محسوسی نداشته است، گفت: در این مدت حاجی آباد با 17 درجه سانتیگراد سردترین و میناب با 34 درجه سانتیگراد گرمترین شهرستان های استان بودند.
وی ابرازداشت: نوسان دمایی شهرستان بندرعباس نیز در شبانه روز گذشته بین 25 تا 32 درجه سانتیگراد بوده است.
*ورود سامانه سرد شمالی به هرمزگان از روز پنجشنبه
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان یادآورشد: از روز چهارشنبه هفته جاری به طور موقتی شرایط آرامی در استان حاکم است و از روز پنجشنبه سامانه سرد شمالی وارد هرمزگان می شود.
حمزه نژاد گفت: با ورود این سامانه ناپایدار به هرمزگان، علاوه بر کاهش رطوبت نسبی و کاهش پنج درجه ای دمای کمینه، افزایش سرعت باد و متلاطم شدن دریا تا روز یکشنبه هفته آینده را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: بیشینه سرعت باد نیز طی این مدت در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان هرمزگان (تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس) به بیش از 45 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
این کارشناس هواشناسی در هرمزگان گفت: طی این مدت به شناورهای سبک و صیادی توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن دریایی داشته باشند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.