به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی روز سه شنبه افزود: با اقدام این سازمان، فرایند ثبت جهانی محصول مروارید خلیج فارس و همچنین خرمای پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو طی 2 سال انجام شد.
وی بیان داشت: گچ خمیر، انبه میناب، لیمو رودان و خاک سرخ هرمز از دیگر محصولات استان هرمزگان هستند که برای افزایش و انحصاری کردن صادرات آن ها، در نوبت ثبت ملی و بین المللی قرار دارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان درباره فرآیند ثبت محصولات اظهارداشت: اظهارنامه ثبتی نشان جغرافیایی که از لحاظ مرغوبیت، قابلیت تولید و صادرات تنها در مناطق خاص دارند به همراه خلاصه ای از معرفی و ویژگی های آن، توسط متقاضی و کارشناسان حوزه آموزش و پژوهش این سازمان به دفتر مالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می گردد.
قاسمی ادامه داد: پس از بررسی و ارزیابی دفترمالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهارنامه ثبت نشان جغرافیایی محصول در قوه قضاییه ثبت می شود.
وی یادآورشد: پرونده این ثبت در نهایت براساس موافقت نامه لیسبون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال و با پرداخت هزینه توسط دولت، ثبت جهانی می شود.
این مسوول اضافه کرد: انحصار در صادرات این محصولات و کالای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا به نام منطقه ثبت شده از مهم ترین مزایای ثبت بین المللی محصول است.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.