به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی عصر دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه ‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با بیان این که شایسته نیست مردم هرمزگان در کنار دریا ماهی را با قیمت گران خریداری کنند، خواستار نظارت و کنترل بیشتر بر بازار ماهی در استان شد.
وی در این نشست قاچاق کالا و ارز را یک معضل اقتصادی در جامعه دانست که باید آن را از طریق ابزارهای اقتصادی برطرف کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در مبارزه با قاچاق باید تجدید نظر اساسی انجام شود و راه مبارزه فعلی را با روش مقابله از طریق ابزار اقتصادی تغییر داد.
اکرمی ادامه داد: مسیرهای استان باید برای خروج کالاهایی مانند سوخت، ماهی و دام زنده ناامن شوند.
وی با بیان این جمله که خطرپذیری(ریسک) قاچاق از هرمزگان باید افزایش یابد، گفت: علاوه بر فعالیت های انتظامی و امنیتی، باید به دنبال برنامه برای استفاده از ابزار اقتصادی در مسیر مقابله و مبارزه با قاچاق بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا و تنظیم بازار ابتدا باید به دنبال سودجویان دانه درشت رفت تا بتوان علاوه بر مهار قاچاق، بی نظمی بازار را کنترل کرد.
استان هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای مسیر هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است.
موقعیت این استان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
همچنین قاچاق سوخت از مسیر دریا به خارج از کشور از دیگر چالش های هرمزگان است.
9887/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.