کیانوش عارفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شایعه حدود 2 سال است که با اندکی تغییرات در فضای مجازی دست به دست می چرخد و عده ای به این شایعه ها دامن می زنند.
وی بیان داشت: هواشناسی نسبت به خبرهای جعلی این حوزه بی تفاوت نیست و تمام این اخبار رصد شده و با تهیه کنندگان و منتشرکنندگان آنها برخورد می شود.
معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: عده ای با انتشار خبرهای جعلی در شبکه های اجتماعی و گروه ها و کانال ها به دنبال افزایش تعداد عضو هستند.
عارفی اضافه کرد: برای استفاده از فضای مجازی باید فرهنگ سازی شود و اگر مردم در این فضا با خبرهای جعلی و ساختگی برخورد کردند، به طور حتم از ارسال کننده درباره منبع خبر سوال کنند.
وی بیان داشت: سامانه های هواشناسی را به صورت لحظه ای در جهان رصد می کنیم که برخی از آن ها هیچ تاثیری بر روی کشور و یا استان هرمزگان ندارند و اگر قرار است تاثیرگذار باشد، آن را به مردم و مراجع مربوطه اعلام می کنیم.
معاون هواشناسی هرمزگان در ادامه با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار داشت: در هفته جاری با ورود سامانه مدیترانه ای، احتمال افزایش ضعیف باران در غرب و شمال استان هرمزگان وجود دارد و دمای هوا نیز یک تا 2 درجه کاهش می یابد.
**وضعیت جوی و دریایی هرمزگان آرام است
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز گفت: وضعیت جوی و دریایی طی امروز و فردا در بیشتر نقاط استان آرام و پایدار بوده و رفت و آمد برای شناورها مناسب است.
مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایرنا افزود: در ساعت های بعد از ظهر امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در ارتفاعات شمالی استان هرمزگان نیز شاهد رشد ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق هستیم.
وی بیان داشت: از ساعت های پایانی روز دوشنبه با تاثیر موج بارشی در مناطق شمالی خلیج فارس رگبار، رعد و برق و افزایش باد لحظه‌ای پیش بینی می شود که توصیه می شود طی این مدت، از تردد کشتی های تجاری به سمت بندرهای بوشهر و خوزستان خودداری شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: در روز سه شنبه هفته جاری نیز شاهد وزش باد شدید جنوب غربی در مناطق دریایی استان به ویژه در جزیرهای ابوموسی، کیش، سیری هستیم که سرعت آن به 40 کیلومتر بر ساعت می رسد.
سی سی پور گفت: طی این مدت دریا مواج است که توصیه می ‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌ها صورت گیرد.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.