داریوش باقر جوان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلف های رانندگان حمل و نقل جاده ای برگزار می شود که این کمیسیون به 64تخلف انجام شده از سوی رانندگان مسافربری رسیدگی کرد.
وی بیان داشت: از این تعداد 17 فقره منجر به تبرئه و 47 فقره کارت هوشمند آن ها (پروانه فعالیت) به مدت یک ماه غیرفعال شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهارداشت: کمیسیون ماده 12 نیز برای رسیدگی به تخلف شرکت ها و موسسه های حمل و نقل کالا و مسافر است که در این راستا 160 فقره تخلف (147 فقره در حوزه کالا و 13 در حوزه مسافر) مورد بررسی قرار گرفت.
باقرجوان ادامه داد: از این تعداد 17 مورد تذکر کتبی، 47 مورد تبرئه، 6 مورد تعطیلی شرکت و 90 مورد نیز منجر به جریمه نقدی شدند.
وی گفت: بیشتر تخلف های صورت گرفته در حوزه مسافر مربوط به شکایت مسافران مبنی بر رعایت نکردن حقوق مسافر و نداشتن مدیر فنی بوده و در حوزه کالا نیز تخلف ها مربوط به همراه نداشتن تجهیزات ایمنی و حمل محموله خارج از سیستم اعلان بار است.
این مسوول، مهم ترین تخلف های شرکت ها و رانندگان در کمیسیون های ماده 11 و 12 را حمل محموله بدون ضوابط و مقررات حمل ونقلی، حمل محموله بدون مهار مناسب درحوزه کالا، حمل محموله بدون دریافت بارنامه دولتی، اضافه تناژ و رعایت نکردن حقوق مسافر عنوان کرد.
استان هرمزگان دارای 52 شرکت مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری و 190 شرکت باربری است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.